הפרלמנט בעיראק הצביע: להוציא את כוחות ארה"ב

בעקבות חיסולו של סולימאני, הפרלמנט הצביע בעד הוצאת הכוחות הזרים מהמדינה, ביניהם ארה"ב. בעיראק משרתים אלפי חיילים שהגיעו למדינה במטרה לסייע במלחמה נגד דאעש. אחרי החיסול תגברה ארה"ב את כוחותיה במזה"ת

 
הפרלמנט בעיראק הצביע: להוציא את כוחות ארה"ב

הגפנה נגד ארה"ב באיראן עקב חיסול סולימאני. צילום: AP 

לאחר החיסול של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בעיראק, הפרלמנט העיראקי הצביע היום (א') בעד החלטה הקוראת להפסיק את הנוכחות הצבאית הזרה במדינה. "מטרתה העיקרית של ההחלטה היא להביא להוצאת כ-5,000 חיילים אמריקנים שנמצאים באזורים שונים בעיראק", כך דווח בסוכנות הידיעות אי.פי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ההחלטה של הפרלמנט העיראקי קוראת לסיום ההסכם במסגרתו שלחה וושינגטון כוחות לעיראק לפני יותר מארבע שנים, במטרה לסייע במאבק נגד דאעש. ההחלטה גובתה על ידי מרבית חברי הפרלמנט השיעים, המחזיקים ברוב המושבים. מחוקקים סונים וכורדים רבים לא הגיעו לישיבה, ככל הנראה מכיוון שהתנגדו לה.

אתמול פורסם כי אחרי החיסול הדרמטי של קאסם סולימאני, ארה"ב תשלח עוד כ-3,000 חיילים נוספים למזרח התיכון. גורמים אמריקניים ששוחחו עם סוכנות הידיעות אי.פי, אמרו כי הכוח הנוסף מצטרף לכ-700 חיילים שכבר הגיעו השבוע לכוויית, לאחר המתקפה על השגרירות האמריקנית בבגדד.

באי.פי צוין כי שיגור הכוחות הנוספים מבטא חשש אמריקני מפני פעולות תגמול איראניות אפשריות לאחר חיסול מפקד כוח קודס סולימאני. מוקדם יותר אמר טראמפ כי הורה להרוג את סולימאני מכיוון שהרג ופצע אמריקנים רבים במהלך השנים, והוא תכנן להרוג רבים נוספים. "היה צריך לחסל אותו לפני שנים רבות", ציין טראמפ. ארצות הברית קראה לאחר החיסול לזרחיה לעזוב את עיראק.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

אולי יעניין אותך גם