טראמפ: "מיפינו 52 אתרי תקיפה באיראן"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר את המשטר בטהרן מתגובה על חיסול סולימאני. טראמפ איים כי חלק מהאתרים שמופו חשובים לאיראנים ולתרבות האיראנית. אמש ביצעו המיליציות הפרו-איראניות מתקפות טילים על יעדים אמריקניים

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום: AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העביר הלילה (א') מסר חריף לטהרן, ואיים לפגוע בעשרות יעדים באיראן, אם תגיב על חיסולו של קאסם סולימאני. בסדרת ציוצים בטוויטר כתב טראמפ: כי ממשלו כבר מיפה 52 אתרים איראניים, "חלקם חשובים מאוד לאיראן ולתרבות האיראנית". טראמפ קשר את מספר האתרים למספר בני הערובה, 52, שהוחזקו על ידי איראן במשך כמעט 15 חודשים לאחר שמפגינים פשטו על שגרירות ארה"ב בטהרן בשנת 1979.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בינתיים נראה כי מי שהחלו להגיב בשם איראן הן שלוחותיה בעיראק, המיליציות הפרו-איראניות במדינה. אמש, בזמן שעדיין נערכו מסעות ההלוויה של קאסם סולימאני וראש המיליציה העיראקית אל מוהנדס, בוצע ירי טילים לעבר בסיסים של כוחות ארה"ב. קטיושה נפלה באזור השגרירות האמריקנית בבגדד. לא היו נפגעים ונגרם נזק כתוצאה משריפה שפרצה עקב התפוצצות הקטיושה.

רקטות שוגרו גם לעבר בסיס האוויר בבלאד, כמה עשרות קילומטרים צפונית לבגדד. גם במקרה זה לא היו נפגעים בקרב הכוחות האמריקנים.

"הגברנו את אמצעי הביטחון וההגנה בבסיסים העיראקיים המארחים את כוחות הקואליציה, אמר דובר מטעם צבא ארה"ב, שציין כי הכוחות האמריקניים חוו 13 התקפות שונות ברחבי עיראק במהלך החודשיים האחרונים. רקטה נוספת ששוגרה נחתה כ-500 מטר מארמון הנשיאות בבירה העיראקית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית