התעשייה האווירית תפתח את לוויין התקשורת הלאומי "דרור 1"

החברה תפתח את לוויין התקשורת, שמבוסס ברובו על טכנולוגיות כחול-לבן וייתן מענה תקשורת עבור ישראל למשך 15 שנה. סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי: "הלוויין בעל יכולות דיגיטליות מתקדמות ביותר"

 

הדמייה  של לוויין התקשורת דרור 1. צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תפתח ותבנה את לוויין התקשורת "דרור 1" - לוויין התקשורת הלאומי. הלוויין מיועד לתת מענה לצרכי התקשורת הלוויינית של מדינת ישראל במשך כ-15 שנים. מהחברה נמסר כי "דרור 1" מבוסס ברובו על טכנולוגיות כחול-לבן שפותחו בתעשייה האווירית, הכוללות מטע"ד תקשורת דיגיטלי מתקדם ויכולות "סמארטפון בחלל", המאפשרת גמישות תקשורתית לאורך כל שנות פעילותו בחלל. הלוויין יפותח בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"ההסכם שנחתם בין ממשלת ישראל לתעשייה האווירית בימים האחרונים, מיישם הלכה למעשה את החלטת הממשלה מספטמבר 2018 לקידום אסטרטגיה ארוכת טווח בתחום לוויינות התקשורת בישראל. החלטת הממשלה התקבלה כחלק מההבנה כי מדובר ביכולת חיונית של מדינת ישראל ונדרשת שמירה על עצמאות מוחלטת בתחום זה במקביל לשימור הידע והמומחיות שנצברו לאורך שנים בישראל", נמסר מהתעשייה האווירית.  

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי, אמר: "הבשלתו של הסכם זה משקפת שיתוף פעולה פורה עם משרדי הממשלה העוסקים בפעילות זו. בשנים האחרונות התעשייה האווירית השקיעה תקציבי מחקר ופיתוח עצמיים ומאמצים רבים לשימור יכולות לוויינות התקשורת בישראל ובפיתוח לוויין התקשורת העתידי".

"אנו שמחים לצאת לדרך עם 'דרור 1' - לוויין תקשורת ישראלי המתקדם ביותר שנבנה אי פעם בישראל הכולל טכנולוגיות רבות 'כחול-לבן' ובעל יכולות דיגיטליות מתקדמות ביותר. הסכם זה מביא לידי ביטוי את חזית הטכנולוגיה בתחום החלל ואת הידע, הניסיון והיכולות שנצברו לאורך עשרות שנים בתעשייה האווירית לטובת כלל משתמשי הלוויין העתידיים במדינת ישראל".

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית