הניסיון של סעודיה לשפר את יכולות ההגנה

ההתקפה על מתקני הנפט של סעודיה העלו שאלות לגבי יכולות ההגנה האווירית שלה, בדגש על הפטריוט. ארה"ב ביצעה ניסוי בו נבחן מענה לכלים באמצעותם הותקפה סעודיה. במקביל, המדינה חתמה על חוזה לתחזוקה של הפטריוט

 

מערכת פטריוט (ארכיון): צילום: AP

האירוע בו הותקפו מתקני תשתית אנרגיה בסעודיה בידי האיראנים באמצעות מל"טים וטילי שיוט, העלה שאלות רבות לגבי יכולות מערכת הפטריוט של המדינה. סעודיה מפעילה פטריוט מזה זמן רב, ולא ברור מדוע המערכת לא הצליחה ליירט את אמצעי התקיפה. לפי פרסומים גלויים, המערכת בכלל לא הופעלה ולא שוגר אפילו מיירט אחד לעבר הכלים התוקפים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עד היום ישנן שאלות פתוחות שארה"ב לא מוכנה לענות עליהן. עם זאת, באופן פלאי, בדצמבר בוצע ניסוי בארה"ב במערכת הפטריוט נגד סוגי איומים אלה. במקביל, סעודיה פרסמה כי היא חתמה על הסכם ל"תחזוקה ושיפוץ עמוק" של מערכות הפטריוט שלה. צירוף מקרים?

הניסוי שבוצע במערכת הפטריוט בארה"ב היה נגד טילי שיוט. "הניסוי שנקרא  IAMD FT-5, היה מבחן הטיסה הסופי לפני שתכנס לבדיקה מבצעית בשנת 2020. היירוט המוצלח נערך באמצעות טילי PAC-2 נגד שני מדמים של טילי שיוט". מדובר במערכת שו"ב משולבת לרכישת מטרות, כולל טילים ומטוסים. המערכת משלבת תת-מערכת לבקרת אש בשם IBCS שנבחנה באוגוסט 2019. 

על פי סוכנות העיתונות הסעודית, סעודיה חתמה על הסכם עם ריית'יאון לביצוע עבודות מקומיות במדינה ל"תחזוקה ושיפוץ עמוק" במערכות ההגנה האוויריות והטילים מפני רקטות. "ההסכם, אשר הוכרז ב-28 בדצמבר (אחרי הניסוי המוצלח), הוא הצעד העיקרי הראשון במאמץ של סעודיה, יבואנית נשק עיקרית מארה"ב, להגביר את ענף הביטחון המקומי שלה ולגוון את כלכלתה התלויה ביצוא נפט", כך נמסר מסוכנות העיתונות.

הכתבות כי נקראות באתר:

כוח חדש בצה"ל: היחידה הרב-ממדית

המלחמה הכלכלית בטרור: אין אכיפה לצווי התפיסה

חרף בעיות התקציב: הסכם רכש תחמושת לצה"ל

דיווח: ה-CIA פיתח מערכת להגבלת שימוש בנשק אמריקני

תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית