חברת מגנא תספק ניתוח וידאו בזמן אמת לנתיבי איילון

תוצרי ניתוח הווידאו יסייעו לתכנון תחבורתי חכם, להקלה בעומסי התנועה, למניעת תאונות ולמציאת פתרונות יצירתיים שיקלו על הנהגים בכבישי ישראל

חברת מגנא תספק ניתוח וידאו בזמן אמת לנתיבי איילון

צילום: אלעד גרובנר

תוצרי ניתוח הווידאו יסייעו לתכנון תחבורתי חכם, להקלה בעומסי התנועה, למניעת תאונות ולמציאת פתרונות יצירתיים שיקלו על הנהגים בכבישי ישראל; בתחרות שהתנהלה במתווה חדשני ע"י חברת נתיבי איילון, במטרה לאתר את החברות הטובות ביותר בתחום אנליטיקת וידאו, התמודדו עשר חברות טכנולוגיה שנדרשו לנתח סרטי וידאו ממצלמות בקרת התנועה בזמן אמת; התחרות התקיימה בשיתוף עם חברת Oracle ישראל, אשר סיפקה את תשתית הענן וכוח המחשוב הנדרשים לעיבוד מהיר של הוידאו, בהיקף של עשרות טרא-בייטים.

חברת Magna מדימונה היא הזוכה באתגר ניתוח הווידאו של נתיבי איילון. החברה מפתחת  מערכות תצפית חכמות מבוססות בינה מלאכותית ולמידה עמוקה. לפני כחמש שנים הרחיבה מגנ"א את תחומי ההתעסקות שלה לאפיקים נוספים בשוק התחבורה החכמה. הניתוח יסייע לתכנון תחבורתי חכם, להקלה בעומסי התנועה, מניעת תאונות, ומציאת פתרונות יצירתיים שיקלו על הנהגים בכבישי ישראל. מדובר ביוזמה חדשנית ויוצאת דופן בקרב חברות ממשלתיות שנקראת: "אתגר הוידאו אנליטיקס" The Video Analytics Challenge .

במסגרת זו, ספקים ויצרני תוכנה בעלי טכנולוגיה מוכחת בתחומי ראיה ממוחשבת, למידת מכונה ובינה מלאכותית, השתתפו בתחרות הכוללת אתגרים מורכבים אשר משקפים צרכים אמתיים. שלוש החברות שהציגו את הביצועים הטובים ביותר נבחרו לנתח ולנטר נתונים שייאספו בנתיבי אילון ובעתיד יעשו את זה בכבישים נוספים במדינה. התחרות התקיימה ב-25-26 בדצמבר, בבית Oracle ישראל, שסיפקה את תשתית הענן וכוח המחשוב הנדרשים לעיבוד מהיר של הווידאו. בתחרות השתתפו גם החברות: Anyvision, ,Specto ,Viisights ,RazorLabs Voicespin.

ניתוח נתוני וידיאו בזמן אמת הוא אחד האתגרים הגדולים של חברת נתיבי איילון בשל כמויות הולכות וגדלות של חומרי וידאו הנאספים ממצלמות הכביש, הרחוב והאבטחה. כל חומרי הוידאו, כמות מידע עצומה של עשרות טרא-בייטים, הועלו על תשתית הענן של Oracle, השותפה טכנולוגית בתחרות. החברות שלקחו חלק בתחרות הוכיחו יכולות ניטר וניתוח בתחומים הבאים: סיווג וספירה של אובייקטים שונים, כגון ספירת רכבים ומיונם בזמן אמת כמו מספר רכבים בזמן נתון בנתיב ימני / שמאלי, כמה אוטובוסים, כמה משאיות, כמה רכבים פרטיים. ספירה וסיווג ובסוגים שונים של תוואי דרך: כביש עירוני, כביש בינעירוני.

זיהוי אורך פקק – כמה מכוניות עומדות בפקק בנקודה מסויימת. יכולות זיהוי אירועים חריגים, לדוגמא: הולכי רגל שחוצים לא במעבר חצייה או חציית כביש בצורה מסוכנת, רוכב אופניים שנוסע נגד התנועה, פניית פרסה במקום אסור, ועוד.

אלדד (אלדי) שחם, ראש אגף ניסויים ושילוב תחבורה חכמה בחטיבת הטכנולוגיות של חברת נתיבי איילון: "הטכנולוגיות החדשות כיום, בדגש על בינה מלאכותית ו-ML (למידת מכונה), יכולות להביא ערך מוסף עצום לניהול תנועה ותכנון התחבורתי ולהזניק את היכולות שלנו כחברה ממשלתית בניהול ותכנון תחבורתי חכם יותר, נכון יותר, ומהיר יותר. זוהי הזדמנות מצוינת לעשות קפיצה טכנולוגית משמעותית ומהירה לטובת משתמשי הדרך."

אסף סובול, מנהל הפיתוח עסקי באורקל ישראל: "כדי לעבד ולנתח בזמן קצר כמויות מידע עצומות המתקבלות ממספר מקורות שונים, כגון וידאו, יש צורך בתשתית ענן המספקת כוח מחשוב ועיבוד חזקים במיוחד. תשתית הענן של אורקל (OCI) סיפקה למתמודדים גישה לסביבת ענן חסרת תקדים בכוח המחשוב שלה וביכולת העיבוד המהיר, בין היתר GPU, וזאת על מנת להסיר חסמים טכניים ולאפשר לצוותים להמריא בביצועי האנליטיקה". אורקל ישראל העלתה ל-OCI עשרות טרה-בייטים של וידאו שנותחו בזמן אמת על ידי המתחרים.

אולי יעניין אותך גם