לאחר שני ימי אלימות: הסתיימה המחאה נגד שגרירות ארה"ב בעיראק

המפגינים הפרו-איראניים התפנו מהמתחם לאחר שגרמו להרס רב וניסו לפלוש למתחם הדיפלומטי האמריקני. על רקע ההפגנה האלימה, החליט נשיא ארה"ב לשלוח מאות חיילים נוספים למזה"ת. אלפי חיילים נמצאים בכוננות

 

ההפגנות האלימות אתמול במתחם השגרירות האמריקנית. צילום: AP

לאחר שני ימים הפגנות אלימות נגד שגרירות ארה"ב בעיראק, קבוצות המפגינים העיראקים הפרו-איראניים החלו אחר הצהרים (ד') לפנות את שטח השגרירות בבגדד.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי רוב המפגינים נענו לקריאות לפנות את שטח השגרירות שפרסם ארגון הגג של המיליציות השיעיות. בהודעתו ציין הארגון ש"המסר של המפגינים נשמע היטב".

על פי עדויות מהאזור, במקום הופיעו צעירים שהחלו לנקות את הרחוב מול השגרירות בעזרת ענפי דקלים ואחרים אספו ציוד והטעינו אותו על כלי רכב שהגיעו לפנות את המפגינים. מעטים הקימו אוהל מחאה מול מלון סמוך. וושינגטון הודיעה שלכל צוות  השגרירות שלום ואיש לא נפגע.

לאחר ההתקפה והמחאות נגד השגרירות האמריקנית הורה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשלוח כ-750 חיילים אמריקנים נוספים למזרח התיכון, כ-3,000 נוספים מוכנים לפריסה אפשרית במהלך הימים הקרובים. כך דווח בסוכנויות הידיעות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שר ההגנה, מארק אספר, אמר אמש כי "בתגובה לאירועים האחרונים בעיראק, טראמפ אישר את הפריסה המידית של כוחות חי"ר במזה"ת". אספר לא ציין היכן יוצבו הכוחות, אולם גורם אמריקני אמר כי הם יוצבו בכוויית. "פריסה זו הינה פעולה מתאימה וזהירה שננקטה כתגובה להגדלת רמת האיום על הכוחות האמריקנים והמתקנים של ארה"ב באזור", אמר אספר.

 

750 החיילים שנשלחו לאזור  מתווספים ל-14,000 חיילים אמריקנים הפרוסים באזור המפרץ מאז מאי 2019 על רקע החשש מפני התוקפנות האיראנית. בעיראק נמצאים כ-5,200 חיילים, בעיקר כדי לאמן כוחות עיראקיים ולסייע להם להילחם בגורמים קיצוניים כמו כוחות דאעש.

"הם ישלמו מחיר גדול מאוד. זו לא אזהרה, זה איום. שנה טובה", צייץ אתמול טראמפ לאחר האירוע בשגרירות האמריקנית. הוא האשים באופן ישיר את איראן כמי שעומדת מאחורי המחאות האלימות והניסיון לפרוץ למתחם הדיפלומטי של ארה"ב בבגדד.

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית