חשש לריגול: אזרח סיני נתפס מצלם בסיס אמריקני

האזרח הסיני נתפס כאשר הוא מצלם בסיס של חיל הים האמריקני בפלורידה. קצין לשעבר בחיל האוויר האמריקני: "הסינים מבצעים נגדנו ריגול ומפעילים סוכנים לצילום של המראות ונחיתות בבסיסים אמריקניים"

 
חשש לריגול: אזרח סיני נתפס מצלם בסיס אמריקני

הבסיס האמריקני קיי ווסט. צילום: מתוך ויקיפדיה https://commons.wikimedia.org/wiki/File:F-5N_VFC-111_NAS_Key_West.jpg

אזרח סיני נעצר על ידי הרשויות בארה"ב בזמן שצילם בסיס של חיל הים האמריקני בפלורידה. בבסיס נמצא כוח משימה המפקח על סחר בלתי חוקי באוויר ובים. ליויו ליאו, 27, נתפס כאשר נכנס לאתר הצבאי מהסלעים לאורך המים לאחר שהלך ברגל סביב הגדר החיצונית של הבסיס, כך על פי התלונה הפדרלית שהוגשה נגדו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המשטרה הצבאית החרימה את הטלפון שלו ויצרה קשר עם סוכן פדרלי, לאחר שהוא נצפה מצלם עם הטלפון הנייד, כך צוין בתלונה נגדו. בחקירתו טען כי הוא ניסה לצלם נופים. עם זאת, הסוכן דיווח שמצא תמונות של בסיס Truman Annex במצלמה. מעצרו מגיע קצת יותר משנה לאחר שאזרח סיני אחר הואשם בצילום הבסיס הימי בקיי ווסט בספטמבר 2018.

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

במקרה נוסף בשנה שעברה, אישה סינית בת 33 בשם יוג'ינג ג'אנג נעצרה באתר הנופש מר-א-לאגו של דונלד טראמפ בפאלם ביץ', פלורידה. ג'אנג, הורשעה בספטמבר ונידונה בנובמבר לשמונה חודשי מאסר, בעקבות אישום בהסגת גבול באזור מוגבל.

סדריק לייטון, מפקד לשעבר במודיעין חיל האוויר האמריקני, אמר לאתר Quartz כי מעצרו של ליאו מקביל למסע ריגול מתמשך של הסינים בארה"ב. "לדוגמה, אנו יודעים שסין מעסיקה לעתים קרובות 'צופים על מסלולי טיסה' או 'צלמי מטוסים' כדי לפקח על ההמראות והנחיתות בבסיסי חיל האוויר האמריקניים", אמר ליכטון. "כשהייתי מוצב בגואם ידענו שהסינים מפקחים על פעילות הטיסה שלנו בבסיס אנדרסן. הם ישתמשו במודיעין טכני ואנושי כאחד כדי להשיג תמונה מפורטת ככל האפשר של פעולות צבא ארה"ב".

אולי יעניין אותך גם