משרד התקשורת נגד הוט: "מונעת את התפתחות התחרות בשירותי האינטרנט"

"פרקטיקות התמחור בהן נוקטת הוט מונעות את התפתחות התחרות המבוססת על רפורמת השוק הסיטונאי", נכתב בפרסום משרד התקשורת

bigstockphoto

משרד התקשורת מחליט לטפל בתעריפים הסיטונאים של תשתיות האינטרנט ברשת הוט. תעריפים אלו אמורים לאפשר לספקי אינטרנט להשתמש בתשתיות הוט במחיר נמוך שמשאיר להם רווח. זאת, בדומה למתקיים עם תשתיות בזק. 

בהודעה של המשרד נכתב "משרד התקשורת מפרסם שימוע שמהותו עדכון תעריפי שירות הגישה רחבת הפס המנוהלת (BSA) ברשת הוט, על מנת להתאים את רמת התעריפים הסיטונאיים ברשת זו לרמה המאפשרת תחרות, ולהביא לידי ביטוי את שינויי המחיר לצרכן שבצעה הוט בחלוף הזמן."

במסגרת עדכון זה שוקל המשרד לבצע שימוש בתעריפיה הקמעונאיים הנוכחיים של הוט לשירותי אינטרנט כנקודת ייחוס מתאימה (בניכוי מע"מ). מהם תבוצע הפחתה חד-פעמית של מרכיב המרווח הקמעונאי. התעריפים המתקבלים יהיו תעריפים חד-שלביים שאינם תלויים בהיקף הצריכה לשינוע נתונים ברשת הוט.

"המשרד צופה כי עדכון תעריפים זה יאפשר לספקי השירות להציע הצעות המתחרות בחבילות המשווקות היום על ידי הוט, בהתבסס על תשומות הנרכשות ממנה בשוק הסיטונאי", נכתב בפרסום. "זאת למרות פרקטיקות התמחור בהן נוקטת הוט, אשר מונעות את התפתחות התחרות המבוססת על רפורמת השוק הסיטונאי ברשתה ופוגעות במאמצי המשרד ליצירת מגרש משחקים תחרותי יותר הפועל לטובת הצרכנים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית