עסקת ענק: ריית'יאון תספק טילי אוויר-אוויר במאות מיליוני דולרים

החברה תספק לארה"ב טילים מסוג AMRAAM בהיקף של כ-768 מיליון דולרים. כמחצית מערך החוזה יסופק לזרועות צבא ארה"ב והמחצית השנייה למדינות נוספות ברחבי העולם

 

טיל AMRAAM על כנף F-16. צילום: חיל האוויר האמריקני

חברת ריית'יאון זכתה בעסקה בהיקף כל כ-768 מיליוני דולרים ממשרד ההגנה האמריקני, לייצור ומכירה של טילי אוויר-אוויר מסוג AMRAAM. "חוזה זה מביא לייצור טילי AMRAAM, טילי אימונים, מדורי הנחיה, מערכת טלמטריה של AMRAAM, חלפים וחומרת תמיכה אחרת להנדסת ייצור", נכתב בפרסום.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"חוזה זה כולל מכירות צבאיות זרות לא מסווגות המהוות 47% מערך החוזה לאוסטרליה, בלגיה, קנדה, דנמרק, אינדונזיה, יפן, כווית, מרוקו, הולנד, נורבגיה, עומאן, פולין, קטאר, רומניה, סעודיה, סינגפור, סלובקיה, דרום קוריאה, ספרד, תאילנד, טורקיה ובריטניה", נכתב עוד בפרסום. כל שאר הכסף יוקצה לייצור עבור זרועות הצבא האמריקני.

חוזה בהיקף רחב קיבלה גם חברת בואינג לפיתוח מערכת הגנה מפני טילים בשם GMD. החוזה, בהיקף של כ-265 מיליוני דולרים, ישמש ל"מודרניזציה של רשת התקשורת, שדרוג הטכנולוגיה של מסופי נתונים במערכת התקשורת של המיירט וישלים את פיתוח מערכת בקרת האש במערכות היבשה, כולל אינטגרציה מוקדמת", כך דווח. 

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית