לקראת שירות: מטוס התדלוק האמריקני הקיף את העולם

מטוס התדלוק החדיש  KC-46 ביצע טיסה ארוכה סביב לעולם כחלק מהבדיקות האחרונות שלו לקראת כניסה לשירות. המטוס מועמד לרכש בחיל האוויר הישראלי

 
לקראת שירות: מטוס התדלוק האמריקני הקיף את העולם

מטוס התדלוק החדש של חיל האוויר האמריקני KC-46A PEGASUS השלים בפעם הראשונה טיסה סביב העולם, בה התאמנו צוותי האוויר ואנשי התחזוקה בהפעלת המטוס בתנאים שונים ובחלקי עולם רבים. מטוס התדלוק, תוצרת חברת בואינג, מועמד לרכש בישראל ואמור להחליף את מטוסי התדלוק האווירי הישנים של חיל האוויר.

על פי דיווחים שונים, המטוס האמריקני הקיף את העולם בטיסה של 13 יום בשבעה קטעי טיסה - טס מעל האוקיאנוסים האטלנטי, השקט וההודי, ובדרך ביצע כמה תדלוקים אוויריים. קולונל ת'אד מידלטון, קצין בכיר בפיקוד התובלה של חיל האוויר של ארה"ב ומומחה לתדלוק אווירי, מסר שהטיסה הארוכה סייעה לצוותים לבחון ולתרגל את המערכות בטיסות ארוכות מעל שטחי מים גדולים ונחיתות בעשרות נמלי תעופה מרוחקים ובלתי מוכרים.

מטוס התדלוק מצוי עתה בשלב של טיסות מבחן מבצעיות לקראת הפיכתו למטוס התדלוק המבצעי של חיל האוויר האמריקני. מפקדת החיל מדגישה כי מטוסים אלה יכולים למלא משימות נוספות מלבד תדלוק אווירי, כמו הטסת כמויות גדולות של מטען וכוחות צבא גדולים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור נמל ישראלי

סגירת מעגל: מכרז המל"טים המסווג בו זכתה רפאל

פוטין במסר מאיים: "רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

"תנאים טובים יותר מול עזה": ממצאי תחקיר מבצע "חגורה שחורה"

ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה

אולי יעניין אותך גם