הטאליבן לקח אחריות על רצח חייל אמריקני

על פי דיווח בארה"ב, ארגון הטרור הודיע כי הוא אחראי לפיגוע בו נהרג חייל אמריקני. "מותם של אמריקנים בתקופה זו עלולים לפגוע בשיחות בין ארה"ב לטאליבן", הבהיר גורם אמריקני

 
הטאליבן לקח אחריות על רצח חייל אמריקני

חיילים אמריקנים באפגניסטן. צילום: AP

דיווח של ה-Nytimes חושף כי הטאליבן לקח אחריות על רצח חיילים אמריקנים באפגניסטן. "על פי גורמים צבאיים חייל מהכוחות המיוחדים האמריקנים נהרג ביום שני האחרון. בכך, עלה ל-20 מספר החיילים שמתו במהלך פעולות הלחימה השנה. מותו של החייל הוא תזכורת עגומה לכך שיותר אמריקנים מתו בלחימה בטליבאן בשנת 2019 מאשר בכל שנה אחרת מאז 2014", נכתב בפרסום.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הדיווח, החייל נהרג בעקבות מטען צד נגד שיירה של כלי רכב. האירוע הופץ בערוצי תקשורת של הטאליבן. דובר הארגון, זביחאללה מוג'אהיד, אמר כי החייל נהרג בפרובינציית קונדוז כאשר המורדים "פגעו בכוחות אמריקנים ואפגנים באמצעות חומר נפץ". במהלך הפיגוע נפצעו עוד שני חיילים, אחד אמריקני ואחד אפגני אמריקני אחד וחייל אפגני.

האירוע התרחש על רקע שיחות להפסקת אש בין ארה"ב לטאליבן בתיווך קטאר. הסכם ראשוני בין שני הצדדים בוטל על ידי הנשיא טראמפ בספטמבר, לאחר פיגוע מכונית תופת בקאבול, בירת אפגניסטן, בו נהרג חייל אמריקני, חייל נאט"ו ועשרה נוספים. אובדן של יותר חיילים אמריקנים בנקודה זו של הלחימה, עלול לדרדר את התהליך מחדש, אמרו גורמים צבאיים.

באפגניסטן יש 12,000 עד 13,000 חיילים אמריקנים, אם כי שר ההגנה מארק אספר אמר כי המספר עשוי לרדת ל-8,600, גם ללא הסכם עם הטליבאן. הבית הלבן תכנן בתחילה להתחיל להסיג חיילים כחלק מהעסקה שכמעט הוכרזה עם הטליבאן בספטמבר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

יחסים במשבר? טורקיה בונה גוררת עבור נמל ישראלי

סגירת מעגל: מכרז המל"טים המסווג בו זכתה רפאל

פוטין במסר מאיים: "רוסיה מובילה בפיתוח נשקים אסטרטגיים"

"תנאים טובים יותר מול עזה": ממצאי תחקיר מבצע "חגורה שחורה"

ים מתוח: העימותים במפרץ הפרסי עולים מדרגה

אולי יעניין אותך גם