"חמינאי הורה לעשות הכל כדי לסיים את המחאה"

מקורות איראניים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההוראה לדכא את ההפגנות במדינה באלימות קשה יצאה מלשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי. המקורות תיארו פגישה לילית בה זעם על הנעשה. עוד דווח כי מניין ההרוגים עומד על כ-1500

 

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. צילום: AP

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לטענת גורמים איראניים כ-1500 איש נהרגו במהלך ההפגנות האלימות באיראן בחודש נובמבר. עוד דיווח בסוכנות הידיעות, בהתבסס על עדותם של כמה פקידים איראניים, כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הוציא הוראה "לעשות כל דבר" כדי להפסיק את המחאות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הנתונים שסיפקו לרויטרס הפקידים האיראניים גבוהה בהרבה מכל הערכה של גורמים בין-לאומיים אחרים. כך למשל, דו"ח שפרסם ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל ב -16 בדצמבר, הצביע על לפחות 304 הרוגים. על פי הערכת מחלקת המדינה האמריקנית, מניין ההרוגים במחאות נע סביב ה-1000.

על פי רויטרס, הנתונים שנמסרו לסוכנות, אושרו על ידי שניים מהפקידים האיראניים שסיפקו את המידע, ומבוססים על מידע שנאסף מכוחות הביטחון, בתי חולים וארגונים ממשלתיים אחרים.

על פי עדותם של הפקידים, ההחלטה לעלות מדרגה בדיכוי התקבלה ב-17 בנובמבר. באותו ערב התכנסו בביתו הרשמי של המנהיג העליון חמינאי בטהרן כמה בכירים, ביניהם הנשיא חסן רוחאני. במהלך אותה פגישה, כך אמרו המקורות המקורבים לממשל, חמינאי הרים את קולו וכעס על המענה של כוחות הביטחון להפגנות. "הרפובליקה האסלאמית בסכנה. עשו כל מה שצריך כדי לסיים את זה", אמר המנהיג העליון למשתתפי הפגישה, כך על פי אחד המקורות ששוחח עם רויטרס.

הכתבות הכי נקראות באתר:

באניות לנמל אשדוד: מסוקי "יסעור" הובאו לישראל

קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

כוונות ימיות: תכניות הענק של טורקיה בזירת הים

סוריה: "ישראל ביצעה ירי טילים לשטחנו"

דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית