טורקיה מזהירה את אירופה: "לא נעמוד בעוד גל מהגרים"

נשיא טורקיה אמר כי בעקבות הקרבות המתנהלים בימים האחרונים באזור אידליב, עשרות אלפים נמצאים על הגבול של מדינתו עם סוריה

 

ארדואן. הזהיר את אירופה מעוד גל הגירה. צילום: AP

"טורקיה אינה יכולה להתמודד עם גל מהגרים נוסף מסוריה", כך אמר אמש (א') נשיא טורקיה טאיפ ארדואן. הוא הוסיף כי מדינות אירופה ירגישו את ההשפעה של זרם כזה אם האלימות באזור אידליב בסוריה לא תיפסק. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ארדואן, שנשא דברים בטקס באיסטנבול, אמר כי יותר מ-80,000 איש נמצאים כעת במעבר מאידליב לטורקיה בשל הפצצות רוסיות וסוריות באזור. לדבריו, זה בלתי נמנע שאירופה תכיר בכך שהמצב דומה לזה שהתחולל במסגרת משבר המהגרים ב-2015. הוא הזהיר את מדינות אירופה שזה מה שיקרה במידה  והן לא ינקטו בפעולות שירגיעו את האלימות באזור.

נשיא טורקיה אמר עוד כי המדינה עושה הכל יחד עם רוסיה כדי שההפגזות באידליב ייפסקו. לדבריו, משלחת טורקית תגיע למוסקבה לדון בהתפתחויות בסוריה, וכי טורקיה תקבע אילו צעדים לנקוט לאחר אותן שיחות.

באזור אידליב, מעוזם האחרון של המורדים במשטר דמשק, מתנהלים בימים האחרונים קרבות קשים בין צבא אסד למורדים. במהלך הקרבות נהרגו עשרות בני אדם משני הצדדים. סוכנות רויטרס והרשת הצרפתית FRANCE 2 דיווחו שהיו אלה הקרבות העזים ביותר מאז הוכרזה הפסקת אש באוגוסט. ראש ארגון זכויות האדם, ראמי עבדול רחמן, מסר כי תושבי כפרים באזור אידליב נמלטו צפונה, וכי מאז תחילת השנה עזבו את האזור מאות אלפי תושבים שהפכו לפליטים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

באניות לנמל אשדוד: מסוקי "יסעור" הובאו לישראל

קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

כוונות ימיות: תכניות הענק של טורקיה בזירת הים

סוריה: "ישראל ביצעה ירי טילים לשטחנו"

דיווח: ארה"ב הצליחה ליירט תדרים של S-400

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית