גרמניה דחתה הצעה בפרלמנט לרכש מל"טים חמושים

במהלך דיון בפרלמנט הגרמני, שעסק בשימוש במל"טים בצבא הגרמני, הוחלט לבדוק את הערך המוסף של הסכם חכירת המל"ט הרון TP של התעשייה האווירית

 

מלט הרון TP של התעשייה האווירית. צילום: באדיבות החברה

הפרלמנט הגרמני דחה הצעה לרכש או חכירה של מל"טים חמושים. ההצעה נדחתה ברוב קולות, כאשר במסגרת הדיון התקבלה החלטה לבדוק את הערך המוסף של הסכם החכירה של המל"ט הרון TP עם התעשייה האווירית. מפלגת השמאל העלתה הצעה לבטל את ההסכם עם החברה הישראלית וכן את פיתוח המל"ט האירופי, אך הצעה זו נפסלה. בסופו של דבר התקבלה הצעת ביניים, לפיה תיבחן הנחיצות של ההסכם הקיים ויוחלט אילו יכולות הצבא הגרמני צריך.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בדיון עלתה התנגדות של אחת המפלגות לביצוע חיסולים ממוקדים באמצעות מל"טים. על פי הדיון, "העיקרון הבסיסי חייב להיות שכל שימוש במערכות לא מאוישות נתון לשליטה אנושית, וכי מה שמכונה "הרג ממוקד" אינו תואם את חוק היסוד ואינו מתבצע".

מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה הייתה בעד שימוש במל"טים חמושים. "אלה מציעים אפשרות לשהייה ממושכת באזור המבצע ובכך מספקים הערכה טובה יותר של המצב לפני שימוש אפשרי בנשק. מל"טים כאלה משמשים גם למניעת נזק אגבי ככל האפשר, בשונה משימוש במטוסי קרב, טילי שיוט או ארטילריה ארוכת טווח".  

כאמור, שתי ההצעות, לרכש מל"טים חמושים ולדחיית שימוש במל"טים כאלה נדחו ונקבע דיון לשנה הבאה בנושא, שיזמן משרד הביטחון הגרמני. מתעשייה אווירית לא התקבלה תגובה לדברים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

נחשף: טיל ים-ים של התעשייה האווירית

סוגית החלפת ה"יסעור": היערכות לטיסות הערכה

מערכת הביטחון חשפה תשתית טרור נרחבת באיו"ש

דיווח: כך אפשרה טורקיה לחמאס לפעול משטחה

פרשת המטווחים: הפיקוח נופל בין הכיסאות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית