קידום מכירות איראני: התעשיות האמריקניות פורחות

תעשיות הביטחון בארה"ב מנצלות היטב סכסוכים ברחבי העולם, אך נראה שהמתיחות בין המערב לטהרן מביאה לעסקאות ענק. חברות כמו בואינג ורייתיאון זכו בחודשים האחרונים לעסקות בשווי מאות מיליוני דולרים. אבל הן לא לבד

 

מסוק AH-64E. חלק מהעסקאות של בואינג במפרץ. צילום: AP

תעשיות הביטחון האמריקניות לא פוסחות על אף סכסוך ביטחוני מהותי בעולם, ולצד ניצול הסכסוך בצפון קוריאה והמתיחות עם סין כדי למכור אמל"ח ליפן, דרום קוריאה ומדינות נוספת באסיה, גם הסכסוך במפרץ מול איראן מספק עסקאות יפות. בחינה של העסקאות שקיבלו תעשיות ביטחון אמריקניות במפרץ בחודשים האחרונים מראה כי המטריה האמריקנית לא מגיעה בחינם.

לאחרונה, זכתה חברת בואינג בחוזה על סך 564,505,720 דולר למכירות צבאיות זרות עבור הולנד, איחוד האמירויות ובריטניה בגין ייצור של מסוקי אפאצ'י AH-64E. העבודות צפויות להסתיים במרץ 2025. בעסקה נוספת, זכתה חברת בואינג בחוזה בסך 92,280,378 דולר לתמיכה במערכות הנשק של הפלטפורמות AV-8B, מטוסי EA-18G, F / A-18, C-40 ו- P-8A עבור חיל הים וממשלת כווית. עסקה נוספת לבואינג כוללת עשרה מסוקי CH-47F עבור איחוד האמירויות בסך 830 מיליוני דולרים.

מחלקת המדינה אישרה גם ל-BAE מכירה של 19 כלים מסוג M88A2 לחילוץ ציוד כבד (HERCULES) וציוד נלווה ותמיכה בעלות משוערת של 281 מיליון דולר. אישור התקבל גם עבור בחריין לשיפוץ ספינה מסוג Oliver Hazard Perry Class, לשעבר 49 FFG, בעלות משוערת של 150 מיליון דולר. עסקה נוספת אושרה עבור קטאר במסגרתה ימכרו למדינת המפרץ שתי מערכות הגנה על מטוסים מסוג AN  AAQ-24 (V) N וציוד נלווה, בעלות מוערכת של 86 מיליון דולר.

העוגה מתחלקת

חברה נוספת שזכתה לאחרונה בפרויקט בקטאר היא רייתיאון, בעסקה לשדרוג ההגנה האווירית של המדינה בהיקף של כ-22 מיליוני דולרים. גם חברת DynCorp International זכתה בחוזים נאים בכווית, עומאן, קטאר ואיחוד האמירויות בהיקף של כ-68 מיליוני דולרים. חברתCubic Defense Applications זכתה גם בחוזה לאספקת מערכת לאימון טייסים בקטאר בסך של כ-41 מיליוני דולרים. חברת Noble Supply and Logistics זכתה בפרויקט לוגיסטי, בין היתר בבחריין, בכווית, בלבנון, בעומאן, בקטאר, בסעודיה ובאיחוד האמירויות בהיקף 300 מיליוני דולרים (לא הכל לטובת המפרץ). חברת MVL USA Inc זכתה בחוזה בהיקף 13 מיליוני דולרים לעבודות בשדה התעופה Al Udeid בקטאר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

נחשף: טיל ים-ים של התעשייה האווירית

סוגית החלפת ה"יסעור": היערכות לטיסות הערכה

מערכת הביטחון חשפה תשתית טרור נרחבת באיו"ש

דיווח: כך אפשרה טורקיה לחמאס לפעול משטחה

פרשת המטווחים: הפיקוח נופל בין הכיסאות

וזה לא נגמר. חברת General Dynamics Land Systems זכתה בפרויקט על סך 12 מיליוני דולרים לשירותים לוגיסטיים. חברת Kellogg Brown and Root Services זכתה בפרויקט לתמיכה בחיל הים של בחריין על סך 14 מיליוני דולרים.

אין ספק כי כל עוד המתיחות עם איראן במפרץ נמשכת, כל חודש שעובר מקדם את מכירות הנשק של התעשיות האמריקניות באזור זה. העסקאות שצוינו כאן הן רק חלק מסך העסקאות בחודשים האחרונים, כאשר יש לזכור כי לא רק תעשיות אמריקניות פועלות במפרץ. בנוסף לאלה של ארה"ב, פועלות באזור גם התעשיות הצרפתיות, הבריטיות ואחרות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית