"עלינו למצוא את האיזון הנכון לתקציב הביטחון"

שר הביטחון בנט, הרמטכ"ל כוכבי ושר האוצר כחלון נועדו כדי להגיע להסכמות בנוגע לתוספת תקציבית עבור התוכנית הרב-שנתית של צה"ל. שר האוצר לאחר הפגישה: נשמור על האיזון בין צרכי הביטחון והמשק הישראלי

 

הרמטכ"ל כוכבי ושר הביטחון בנט. צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

במערכת הביטחון האוצר מנסים לפתור את מצב התקציב של צה"ל, על רקע הפלונטר הפוליטי שלא מאפשר התקדמות באישור התוכנית הרב שנתית של הצבא. שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי נפגשו בצהריים עם שר האוצר משה כחלון. השלושה דונו באפשרות הגדלת תקציב הביטחון ובתוכנית הרב שנתית של הרמטכ"ל, תר"ש ״תנופה״.

לאחר שהשלושה נועדו ציינו בלשכת שר האוצר כחלון כי הפגישה עסקה בצרכים תקציביים דחופים של מערכת הביטחון, אשר אינם מקבלים מענה בעת הנוכחית, לאור מגבלות ממשלת המעבר ואי תפקוד הכנסת. "הפגישה נערכה ברוח טובה, ובסופה סוכם כי השרים בנט וכחלון מבינים את הצרכים ויפעלו בשיתוף פעולה, יחד עם גורמים נוספים, על מנת להביא לפתרון המצב בהקדם", נמסר מלשכתו של כחלון.

שר האוצר משה כחלון אמר: "כפי שפעלנו לאורך השנים האחרונות בדיונים על תקציב הביטחון, תוך שמירה על כבודם של כל הצדדים, כך נעשה גם עכשיו. שר הביטחון והרמטכ"ל הציגו את האתגרים הביטחוניים והדרישות התקציביות שנותנות את המענה לאתגרים. עלינו למצוא את האיזון הנכון, כך שמצד אחד ביטחון ישראל לא יפגע, ומהצד השני שהמשק הישראלי לא יפגע מכך וימשיך בתנופה שבו הוא נמצא".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בחודש אוקטובר הציג צה"ל את פרטי התוכנית הרב-שנתית של צה"ל – "תנופה". בין היתר, כוללת התכנית הרב-שנתית רכישת מל"טים רבים, חימושים מדויקים, השלמת חלפים וחימושים ושינוי פריסת מערך "כיפת ברזל" והגדלת המערך, עם הקמת סוללה שמינית סדירה. כמו כן, נכלל בתוכנית שיפור ההגנה מרחפני נפץ בדרום ובצפון.

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית