"יוצרים חיל אוויר קטן": נאט"ו קולטת מל"ט גלובל הוק נוסף

אחרי שנים של עיכובים, הברית הצבאית מתחילה להשלים את רכש מל"טי הענק תוצרת ארצות הברית. עד 2022 מתכוונת נאט"ו להפעיל חמישה מל"טים מסוג זה, שיתנו לה כיסוי נרחב באזורים רבים בעולם

 
"יוצרים חיל אוויר קטן": נאט"ו קולטת מל"ט גלובל הוק נוסף

הגלובל הוק הראשון שקיבלה הברית בחודש שעבר. צילום: מתוך טוויטר

נאט"ו תקבל השבוע את המל"ט האמריקני גלובל הוק. על פי דיווח ברויטרס, הברית הצבאית מתכוונת להפעיל עד 2022 חמישה מל"טים גדולים מסוג זה עבור משימות מעקב, בשווי רכש מסתכם של כ-1.5 מיליארד דולרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי בכירים בנאט"ו, הכלי הבלית מאויש מגיע לידי הברית אחרי שנים של עיכובים. המערכת, לטענת נאט"ו, תהיה המתקדמת בעולם ותאפשר לה מעקב של 24 שעות ביממה בזמן אמת, על יבשה וים, ותספק ראות גבוהה יותר מלוויינים.

"זן הייתה דרך מאוד מאוד ארוכה", אמר וולקר סמנס, מנהל בכיר במערך המל"טים של ברית נאט"ו (AGS). המל"טים היו אמורים לפעול כבר החל משנת 2017, ולאחר שנפתרו כמה בעיות חוזיות עם היצרן נורת'רופ גרומן, הכלי הראשון נמסר בחודש שעבר. כאמור, כלי נוסף יתקבל השבוע ושלושה נוספים יגיעו לידי נאט"ו בקיץ הבא.

הכתבות הכי נקראות באתר:

בכיר בלוקהיד מרטין: "בישראל מתגבשת דרישה לטייסת 'אדיר' שלישית"

הוצאות להורג ועינויים: פרטים חדשים מההפגנות באיראן

הסכם ייצוא ביטחוני גדול נוסף עם חברה בנאט"ו

משחקי צוללות: צוותים זרים קיימו אימון עם חיל הים

לראשונה: אישה תעמוד בראש ארגון ביון אוסטרלי

"אנחנו בעצם יוצרים חיל אוויר קטן", אמר סמנס לכתבים בבסיס חיל האוויר בסיציליה, שם נאט"ו הציגה את המל"ט, שיכול לטוס עד 30 שעות בגובה רב בכל מזג אוויר, כשהוא רואה דרך עננים וסערות וייצר מפות מפורטות, צילומים ונתונים למפקדים.

15 חברות ברית נאט"ו מימנו את רכישת המטוס, ביניהן גרמניה, פולין, ארצות הברית ואיטליה. לכל 29 בעלות הברית יש גישה למודיעין שהכלים מייצרים, שיכול לכלול אתרי טילים ברוסיה, פעילות צבאית במזרח התיכון או פעילות פיראטים מול חופי אפריקה.

אולי יעניין אותך גם