אחרי שת"פ עם התעשייה האווירית: איזה מכ"ם התקינה הודו בלוויין החדש?

ההודים שיגרו לוויין SAR מבוסס מכ"ם שמסוגל לצלם את כדור הארץ בכל תנאי מזג האוויר. הפיתוח שלו בוצע במסגרת שיתוף פעולה עם החברה הישראלית, על בסיס לוויין שמשמש גם את משרד הביטחון 

הלוויין החדש ששיגרה הודו. צילום: ISRO

הודו שיגרה בימים האחרונים לוויין SAR בשם RISAT-2BR1. מדובר בלוויין מסדרת RISAT, לווייני SAR מבוססי מכ"ם המסוגלים לצלם את כדור הארץ בכל תנאי מזג אוויר, ביום או בלילה, כך על פי דיווח של ה-Economic times. על פי פרסומים גלויים ברשת, מדובר באנטנה באורך 3.6 מטרים המסוגלת לספק תמונות ברזולוציה של 35 ס"מ והלוויין שמכסה רצועות של 5 עד 10 ק"מ. הלוויין נפרס בהצלחה בחלל.

סדרת לווייני RISAT כוללת מכ"מים בתדר X ו-C. לווייני RISAT-2 כוללים מכ"ם בתדר X ואילו סדרת לווייני RISAT-1 כללה כאלו בתדר C. הפיתוח של סדרת RISAT-2 התבסס על שיתוף פעולה בין תעשייה אווירית ל-ISRO – הארגון ההודי לחקר החלל, על בסיס לווייני TecSAR (גם ELM-2070) המפותחים בחטיבת אלתא. אלה משמשים גם את משרד הביטחון הישראלי. הלוויין שוקל 628 ק"ג והוא עתיד לנוע במסלול בגובה 576 ק"מ.

למרות הדמיון הרב בין לווייני ה-SAR מסדרת RISAT-2, לא ברורה מידת שיתוף הפעולה בין ISRO לתעשייה האווירית בהקשר לוויין ה-2BR1. באופן רשמי, אף צד אינו חושף פרטים. בתעשייה האווירית ביקשו שלא להתייחס לדברים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית