הדיון על הצפנת טלפונים חכמים מגיע לסנאט האמריקאי

"אתם תמצאו דרך לעשות את זה, או שאנחנו הולכים לעשות את זה בשבילכם", אמר יו"ר הוועדה, לינדסי גרהאם, לחברות הטכנולוגיה שנכחו בדיון אודות הצפנה בסנאט

בדיון שנערך בימים האחרונים בסנאט האמריקני, חקרו הסנאטורים את פרקליטת מחוז ניו יורק, סיירוס ואנס, פרופסור מאט טאיט מאוניברסיטת טקסס, ומומחים מאפל ופייסבוק סביב הרווח בגישה חוקית לנתונים במכשירים והודעות מוצפנות. יו"ר הוועדה, לינדסי גרהאם הזהיר את נציגי חברות הטכנולוגיה, "אתם תמצאו דרך לעשות את זה, או שאנחנו הולכים לעשות את זה בשבילכם."

השימוע, שכותרתו "הצפנה וגישה חוקית: הערכת היתרונות והסיכונים לבטיחות הציבור ופרטיותו", כלל התייחסות לביטחון הציבור ופרטיות. גרהם אמר כי הוא העריך "את העובדה שאנשים לא יכולים לפרוץ לטלפון שלי, להאזין לשיחות הטלפון שלי, לעקוב אחר ההודעות ולטקסטים שאני מקבל. אני חושב שכולנו רוצים מכשירים המגנים על הפרטיות שלנו." עם זאת, הוא אמר, "אף אמריקני לא צריך לרצות מכשיר שהוא מקלט בטוח לפשע. כולל אפליקציות מוצפנות בהן עובר תוכן שמנצל ילדים." 

ואנס סיפר לחברי הסנאט כי המשרד שלו מקבל 1600 בקשות בשנה לפתיחת הצפנה של פלאפונים. מתוכם, "בערך 82 אחוזים נעולים - זה היה 60 אחוז לפני ארבע שנים", אמר ואנס. ""כמחצית מאלו מכשירי אפל. בעזרת טכנולוגיה אנו יכולים לפתוח כמחצית מהמכשירים - כך שיש כ -300 עד 400 טלפונים [בשנה] שאנו לא יכולים לגשת אליהם בטכנולוגיה שיש לנו. יש הרבה מקרים רציניים בהם איננו יכולים לגשת למכשיר בפרק הזמן בו הוא החשוב ביותר [לחקירה]."

מנהל הפרטיות בחברת אפל, אריק נוינשוונדר, הגיב כי אפל תמשיך לעבוד עם אכיפת החוק, תוך שהוא מציין את 127,000 הבקשות מאכיפת החוק לסיוע הצוות של אפל - הכולל גורמים רשמיים בתחום אכיפת החוק - להן הגיבו בשבע השנים האחרונות. זאת, בנוסף לאלפי בקשות חירום שאפל הגיבה עליהן בדרך כלל תוך 20 דקות. "אנו ממשיכים לעבוד עם אכיפת החוק מכיוון שנצטרך למצוא דרכים לפתור את זה", אמר נוישנוונדר. "יש לנו צוות של אנשי מקצוע ייעודיים העובד על בסיס יומיומי עם אכיפת החוק."

אחד הסנאטורים הטיח באפל כי גם צו בית משפט לא עוזר לשחרר את המידע מהמכשיר עבור כוחות הביטחון. "אני לא חושב שמדובר בשכנוע או בצו של בית משפט. זו העובדה שאין לנו היום את היכולת להעביר את הנתונים מהמכשיר לאכיפת החוק", אמר נוינשוונדר. "היו שיחות על ביצוע שינויים כדי לתקן זאת. אך בסופו של דבר אנו מאמינים שהצפנה חזקה הופכת את כולנו לבטוחים יותר ולא מצאנו דרך לספק גישה למכשירי המשתמשים שלא תחליש את האבטחה עבור כולם. "

אולי יעניין אותך גם