הישג לאורביטר 4: טס 25 שעות ברציפות

אירונאוטיקס דיווחה כי ביצעה בימים האחרונים טיסה שלטענתה שברה שיא חדש בשהייה ממושכת באוויר. מנכ"ל החברה עמוס מתן: "אורביטר 4 הוא מל"ט פורץ דרך. מדובר בהישג שמדגיש את המובילות הטכנולוגית שלנו בתחום זה"

 
הישג לאורביטר 4: טס 25 שעות ברציפות

האורביטר 4. צילום: מתוך אתר החברה

אירונאוטיקס ביצעה בימים האחרונים טיסת שהייה לאורביטר 4, שעל פי החברה, שברה שיא לאחר שארכה 25 שעות רצופות. הטיסה בוצעה בגובה מאפיין למשימה עם המטע"ד האלקטרו אופטי המתקדם T-stamp (יום/לילה), בעל יכולות סימון וציון, מתוצרת חברת קונטרופ. בחברה מציינים כי מדובר בשיא המתייחס לכלים בקטגוריה של האורביטר 4.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מהחברה נמסר כי אורביטר 4 הוא המל״ט הטקטי המתקדם ביותר ממשפחת אורביטר, והוא מתאפיין ביכולת נשיאת מטע"דים במשקלים כבדים, אפשרות לנשיאת שני מטע"דים בו זמנית, שילוב של מטע"ד אלקטרו-אופטי עם מכ"ם SAR, מכ"ם סיור ימי MPR או סנסורים נוספים. המערכת היא בעלת ארכיטקטורה פתוחה, המאפשרת שילוב מהיר של סנסורים חדשים. הכלי הבלתי מאויש מאופיין, על פי החברה, כמערכת יבילה עם זנב לוגיסיטי מינימאלי, המצריך צוות הפעלה קטן, ללא תלות במסלול המראה, בעל יכולת טיסה במזג אוויר סוער יחסית, לטווחים רחוקים ולשהייה ארוכה באוויר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

בתחילת שנת 2019 הודיעה אירונאוטיקס כי סיפקה לראשונה מערכות אורביטר 4 ללקוח ממשלתי להפעלה מבצעית. המערכת יכולה לשמש למשימות בצבא היבשה לצורך איסוף מודיעין והגנה על גבולות, ולמשימות ימיות, תוך יכולת המראה ונחיתה מכלי שיט, על מנת להגדיל את טווח הפעולה של כלי השייט.

מנכ״ל אירונאוטיקס, עמוס מתן, התייחס לניסוי השהייה ואמר: "אורביטר 4 הוא מל"ט פורץ דרך, פרי השקעה מאסיבית במחקר ופיתוח לאורך שנים, אשר נותן מענה אופטימלי לצרכי הלקוחות. ההישג החדש מדגיש את המובילות הטכנולוגית שלנו גם בתחום זה, הסינרגיה עם חברת רפאל תאפשר לאירונאוטיקס לשלב יכולות מתקדמות לפלטפורמה ולשמור על מובילות טכנולוגית. אנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בפיתוח הפלטפורמה כדי לשמרה כמובילה והמתקדמת מסוגה בעולם, לטובת לקוחותינו״.