מסוק תמורת S-400: עסקת ענק בין ארה"ב להודו?

ההודים מבקשים לבצע רכישת ענק של מסוקים אמריקניים בהיקף של כ-2.6 מיליארד דולרים, במהלך שייתכן וישכנע את טראמפ לאפשר להם להתקדם עם עסקת ה-S-400 מול רוסיה

 

מסוק MH-60. צילום: AP

הודו מעוניינת לרכוש מארה"ב מסוקים מסוג MH-60 בהיקף של 2.6 מיליארדי דולרים. בנוסף לכך, מנסים ההודים לשכנע את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לאפשר להם לרכוש את מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400. זאת, כאשר ברקע האיומים של הממשל האמריקני בסנקציות על טורקיה בשל רכישת אותה מערכת מהקרמלין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הודו מתכוונת לחתום על עסקה של 2.6 מיליארד דולר עם ארה"ב במטרה לרכוש 24 מסוקי 'רומאו סיהוק מסוג MH-60. לאתר ThePrint נודע כי הודו תבקש מממשל טראמפ ויתור על הווטו האמריקני על עסקת מערכות ההגנה הרוסיות", כך נכתב בפרסום שלIdrw.org .

"השיחות בין הצדדים יתקיימו בוושינגטון ב-18 בדצמבר בין שרי החוץ וההגנה של הודו למקביליהם האמריקנים. מקורות מסרו ל-ThePrint כי הודו מיועדת כעת לחתום על עסקת המסוקים של חיל הים ההודי, במסגרתה תרכוש 24 יחידות של מסוקים של לוקהיד מרטין. המשא ומתן סביב העסקה נמשך כבר כמעט עשור".  

רכישת המסוקים הללו,  המסוגלים לתקוף גם צוללות, לתקוף ספינות אויב ולבצע פעולות חיפוש והצלה בים, צפויה לחזק את חיל הים ההודי מול פקיסטן וסין. הודו חתמה על עסקה בסך של 5.43 מיליארד דולר על מערכת  S-400 במהלך ביקור בהודו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשנה שעברה. אחרי החתימה, ארה"ב איימה להטיל סנקציות על מדינות הרוכשות נשק ממוסקבה על פי חוק CAATSA שהתקבל בשנת 2017.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית