פרשת "אוקראינה גייט": פורסמו סעיפי האישום נגד נשיא ארה"ב טראמפ

הדמוקרטים בבית הנבחרים האמריקני פרסמו את סעיפי האישום – ניצול סמכות ושיבוש הליכים. ההצבעה על סעיפי האישום צפויה לעבור בבית הנבחרים בשבוע הבא, אז יעבור ההליך לסנאט. כזכור, טראמפ מואשם כי התנה סיוע ביטחוני לאוקראינה בתמורה לפתיחה בחקירה נגד בנו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן

 
פרשת "אוקראינה גייט": פורסמו סעיפי האישום נגד נשיא ארה"ב טראמפ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. צילום: AP

הדמוקרטים בבית הנבחרים האמריקני הודיעו היום (ג') על ההאשמות הרשמיות נגד הנשיא דונלד טראמפ, במסגרת הליך ההדחה שנפתח נגדו לאחר חשיפת פרשת "אוקראינה גייט". סעיפי האישום הרשמיים נגד הנשיא המכהן – ניצול סמכות ושיבוש הליכים.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, בית הנבחרים, הנשלט בידי רוב דמוקרטי, צפוי להצביע בשבוע הבא על ההאשמות או כתבי ההדחה. בעקבות שליטת הדמוקרטים בבית הנבחרים צפויים המחוקקים האמריקנים להצביע בעד העברת הליך ההדחה של הנשיא לסנאט. שם כבר צפוי להם קרב אימתני מול סנאט, הנשלט ברוב רפובליקני. הצפי הוא כי בתחילת החודש הבא יחל בסנאט השימוע.

יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים האמריקני, ג'רולד נדלר, אמר לעיתונאים כי טראמפ סיכן את חוקת ארה"ב, ערער את מערכת הבחירות הקרובה בשנה הבאה וסיכן את הביטחון הלאומי. "אף אחד, אפילו לא הנשיא, אינו מעל החוק", אמר נדלר.

הליך ההדחה המזורז נפתח בחודש ספטמבר לאחר שנחשף כי טראמפ, התנה סיוע יטחוני לאוקראינה בתמורה לפתיחה בחקירה נגד בנו של סגן הנשיא לשעבר והמתמודד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן. הדמוקרטים מאשימים את טראמפ בפגיעה בבת הברית אוקראינה, שעומדת בפני תוקפנות רוסית. הרפובליקנים מצדם מאשימים את הדמוקרטים בניסיון להפוך את תוצאות הבחירות לשנת 2016 וב"ציד מכשפות" נגד טראמפ, שמכחיש את המיוחס לו.

טראמפ עצמו, כהרגלו, הגיב בטוויטר ואמר כי מדובר ב"ציד מכשפות": גם הנשיא האוקראיני וגם שר החוץ של המדינה אמרו כי הופעל עליהם כל לחץ. הדמוקרטים יודעים זאת אך מסרבים לקבל את הדברים".

אולי יעניין אותך גם