לראשונה מאז נכנס לתפקיד: רמטכ"ל צבא גרמניה ביקר בישראל

גנרל אברהד צורן קיים עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובכירי צה"ל פגישות עבודה במסגרתן נידונו סוגיות מבצעיות ואסטרטגיות

 

רמטכ"ל צה"ל, רא"ל אביב כוכבי, והרמטכ"ל הגרמני גנרל אברהד צורן. צילום: דובר צה"ל

ביקור חשוב התקיים ביומיים האחרונים בישראל, במסגרתו הגיע לארץ רמטכ"ל צבא גרמניה, הגנרל אברהד צורן. הרמטכ"ל הגרמני היה אורחו של רמטכ"ל צה"ל, רא"ל אביב כוכבי. מדובר בביקור הראשון של הקצין הבכיר מגרמניה בארץ מאז כניסתו לתפקיד. במהלך הביקור התקיימו פגישות ונידונו סוגיות מבצעיות ואסטרטגיות עם בכירי צה"ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הביקור לווה על ידי נספח צה"ל בגרמניה, אל"מ זיו ברק, ונספח צבא גרמניה בישראל, אל"מ ד"ר קלאוס יורגן הפנר.

רמטכ"ל גרמניה נחת בארץ לביקור רשמי, כאשר במקביל התפרסם אתמול בגרמניה תקציב הביטחון של המדינה, שכולל תוספת של מיליארדי אירו לשנת 2020. "גרמניה מתכננת להוציא 8.9 מיליארד יורו (9.9 מיליארד דולר) על חימוש בשנת 2020, כך דיווח משרד ההגנה באתר האינטרנט שלו ב-5 בדצמבר, עם פרסום דו"ח בניין הכוח האחרון", נכתב באתר Janes.com.

תקציב הביטחון הגרמני יעמוד על 1.42 אחוזים מהתל"ג, עדיין לא ברף שני האחוזים שארה"ב דורשת מחברות נאט"ו. גרמניה רוצה להגיע לרף של 1.5 אחוזי מהתל"ג על הוצאות ביטחון לקראת 2024 ולשני אחוזים עד 2030. יתרה מכך, בגרמניה רוצים לחזור לגיוס חובה, כך לפי פרסום של wsws.org. מזכיר המדינה הפרלמנטרי במשרד הביטחון, פיטר טאובר, אמר שאינו מתנגד למהלך שכזה, כאשר גרמניה מעורבת כיום בסכסוכים בסוריה, לוב, אוקראינה, אפגניסטן, תימן ובמדינות נוספות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית