שגרת הסדרה: רקטות שוגרו לדרום, צה"ל תקף

שלושה שיגורים נורו אמש לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה תקף הלילה צה"ל יעדים של חמאס ברצועה, בינהם מחנה צבאי ועמדה של הכוח הימי של הארגון

 

שיגור מרצועת עזה. צילום (ארכיון): AP

על רקע מו"מ לרגיעה ולהסדרה ברצועת עזה, השקט של תושבי עוטף עזה הופר אמש (ש') שוב. שלוש רקטות נורו מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, ובעקבותיהן נשמעו אזעקות בכמה יישובים בעוטף עזה ובאשקלון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שלושה שיגורים מהרצועה שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

בתגובה לירי מהרצועה תקפו הלילה (א') מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל כמה יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של חמאס. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה. בצה"ל הדגישו כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אתמול, אחרי שלושה שבועות רצופים בהם חמאס הודיע על ביטולן, ההפגנות של הפלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה חזרו להתקיים. כמה אלפים הפגינו בגדר הרצועה  ולא נרשמו אירועים חריגים. ההפגנות התקיימו לאחר שבשבוע שעבר, למרות ביטולן, הגיעו לגדר כמה עשרות פלסטינים והפגינו באזור חאן יונס. הפלסטינים טענו כי צעיר בן 16 נהרג מירי שביצע צה"ל לעברו.

לאחר מותו של הצעיר הפלסטיני בשבוע שעבר, ירה אחד הארגונים ברצועה רקטה לעבר יישובי עוטף עזה. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח מחוץ ליישוב, ומאוחר יותר נשמעה אזעקה גם בעיר אשקלון, כתוצאה מירי שאינו רקטי. בתגובה לירי, כלי טיס של צה"ל תקף פעמיים יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

רק אתמול פגשו ראשי הרשויות בדרום את הרמטכ״ל, מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה. הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, עדכן את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב, ואמר לאחר הפגישה: ״פעילות צה״ל ב'חגורה שחורה׳ הצליחה גם הודות לחוסן של תושבי העוטף ולהנהגה שלכם, והיא מאפשרת הזדמנות מיוחדת למציאות אחרת באזור״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס השבוע למצב ברצועת עזה ולניסיונות ההסדרה עם חמאס. "לא תהיה הסדרה ארוכת טווח עם עזה כל עוד יימשך הטפטוף. אנחנו נשים לזה סוף - זו המדיניות שלנו. אנחנו עושים את זה בצורה מאוד מאוד תקיפה. ראיתם את פעולותינו בשבועות האחרונים. אני אומר לכם שיש לנו כל הזמן, כולל בימים האחרונים, תוכניות מבצעיות מפתיעות, עוד יותר מפתיעות ממה שראיתם. אנחנו לא נסבול את הטפטוף הזה, אנחנו נפעל להפסיק אותו", אמר נתניהו.

"לתושבי אשקלון", ציין נתניהו, "העוטף והדרום מגיע בדיוק את אותו השקט שמגיע גם לתושבי יתר המדינה. אנחנו פועלים להביא לשקט מוחלט, וזה רק בכוח ההרתעה והעוצמה של צה"ל ושירותי הביטחון שלנו שאנחנו כל הזמן שוקדים על שיפור התוכניות שלנו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית