אחרי הפסקה של כמה שבועות: ההפגנות על הגדר חזרו, צה"ל ערוך

לאחר שלושה שבועות בהם בוטלו, הפלסטינים הגיעו להפגין שוב סמוך גדר רצועת עזה. על פי פרסומים שונים, "הרשות הלאומית לענייני הצעדות" הזהירה את ישראל מפגיעה בהפגנות, וקראה למפגינים לא לתת לישראל הזדמנות כזו 

ההפגנות על הגדר חוזרות. צילום (ארכיון): AP

אחרי שלושה שבועות רצופים בהם חמאס הודיע על ביטולן, ההפגנות של הפלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה חזרו להתקיים היום (ו'). ההפגנות מתקיימות לאחר שבשבוע שעבר, למרות ביטולן, הגיעו לגדר כמה עשרות פלסטינים והפגינו באזור חאן יונס. הפלסטינים טענו כי צעיר בן 16 נהרג מירי שביצע צה"ל לעברו. על רקע אירועי השבוע שעבר וההפגנות שצפויות לשוב להתקיים, בצה"ל נערכים בהתאם בגבול רצועת עזה.

ההערכה היא כי בצה"ל הוחלט להגיב באיפוק במידה ולא תהיה התקרבות לגדר או אלימות. במידה ותהיה אלימות, צה"ל יפעיל אש צלפים. הצבא העביר מסר לחמאס כי במידה ויהיו נפגעים פלסטינים האחריות מוטלת על הארגון. הכוחות באזור ערוכים גם לחידוש ירי רקטי על הדרום עם פריסה של סוללות כיפת ברזל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי סקירה שהתפרסמה באתר המרכז למודיעין על שם מאיר עמית, הרשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה הסבירה את ביטול ההפגנות בשלושת השבועות האחרונים בהחלטה פנים פלסטינית, שלא קשורה להבנות כלשהן במסגרת מאמצי ההסדרה מול ישראל.

"הרשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה ערכה ב-2 בדצמבר 2019 את ישיבתה השבועית במטה החזית העממית בעיר עזה", נכתב בסקירת המרכז. "בסיומה היא קראה לפלסטינים להשתתף בפעילויות (הצעדה) ביום שישי, 6 בדצמבר 2019, שתתקיימנה תחת הכותרת 'הצעדה נמשכת'. כן קראה לאמצעי התקשורת לסקר את הפעילויות. ההודעה הזהירה את ישראל מניסיונות לפגוע בצעדה, וקראה למשתתפים לא להעניק לישראל הזדמנות לכך", נכתב עוד במסמך.

לאחר מותו של הצעיר הפלסטיני בשבוע שעבר, ירה אחד הארגונים ברצועה רקטה לעבר יישובי עוטף עזה. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח מחוץ ליישוב, ומאוחר יותר נשמעה אזעקה גם בעיר אשקלון, כתוצאה מירי שאינו רקטי. בתגובה לירי, כלי טיס של צה"ל תקף פעמיים יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה.

הכתבות הכי נקראות באתר:

על גורדי שחקים בניו יורק: התוכנית למלחמה אורבנית

לראשונה: צו מנהלי בינ"ל נגד פעיל טרור בחו"ל

גוף ביון ישראלי בוחן שיטה ליישום מעקב ברשת מוצפנת

מסווג ביותר: משרד הבריאות מקים מאגר מידע גנטי

דיווח: רוסיה, סין ואיראן יערכו "משחק מלחמה" ימי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית