"ישראל תתקוף בעתיד יעדים איראנים אסטרטגיים"

לאחר ההתקפה הנרחבת של צה"ל על יעדי כוח קודס בסוריה, מעריכים בחברת מודיעין ישראלית כי תקיפה כירורגית אחת שבוצעה היוותה מסר להנהגת איראן. על פי חברת אימאג'סאט, היעד המדובר הוא "בית הזכוכית" בנמל התעופה בדמשק

 

הנזק בחמישה אתרים שתקף, על פי פרסומים צה"ל, במהלך התקיפה. צילום: ImageSat International (ISI)https://www.imagesatintl.com
 

התקיפה הנרחבת של צה"ל בסוריה נגד יעדים איראניים מהווה מסר למנהיגי איראן, לפיו ישראל תתקוף בעתיד יעדים אסטרטגיים של טהרן בסוריה. כך עולה מהערכת מודיעין של חברת אימאג'סט הישראלית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חברת המודיעין פרסמה מאז התקיפה צילומי לוויין המציגים את הנזק שנוצר בכמה יעדים כתוצאה מתקיפות צה"ל. בחברה מדגישים כי התקיפה הכירורגית שבוצעה בנמל התעופה הבינ"ל בדמשק מעידה על מסר חד למנהיגי איראן בדבר אופי התקיפות הבאות של צה"ל.

"התקיפות עליהן דווח נגד אתרים איראניים או אזורים בשליטת איראן, היו ככל הנראה חלק ממאמצי צה"ל למנוע התבססות של כוחות איראניים באזור הגבול עם ישראל. בנוסף, התקיפות בוצעו על מנת למנוע מאיראן ליצור מסדרון בטוח ומבוקר לחלוטין מטהרן, דרך עיראק ועד סוריה ולבנון", נכתב בדו"ח חברת אימאג'סט.

בחברה הדגישו כי "ההתקפות הראשונות המדויקות על 'בית הזכוכית' בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק עשויות להיות סימן לבכירים בכירים באיראן, ובמיוחד למפקד כוח קודס קאסם סולימאני. תקיפות עתידיות ככל הנראה לא יכוונו רק למטרות כוח קודס ויעדים איראניים מבצעיים, כמו למשל שדה התעופה אל-מזה, אלא גם למתקנים אזוריים ואסטרטגיים כמו 'בית הזכוכית'".

"בית הזכוכית" בנמל התעופה דמשק. צילום: ImageSat International (ISI)https://www.imagesatintl.com

על פי צילומי הלוויין של החברה שפורסמו לאחר ההתקפה, נראה הרס בחלק מ"בית הזכוכית" בנמל התעופה של דמשק. בדו"ח של החברה נכתב אז כי "על פי פרסומים, בשתי הקומות שהותקפו והושמדו ישבו כוחות של כוח קודס האיראני. נראה כי המקום נטוש ולא מתקיימת בו פעילות". להערכת החברה, מדובר היה במפקדה משמעותית של כוח קודס, וייתכן כי ממנה תוכננו מתקפות עתידיות על ישראל.

כזכור, צה"ל ביצע את התקיפה הנרחבת בסוריה יממה לאחר ירי של ארבע רקטות שנורו לעבר הגולן. צה"ל הגיב ותקף בסוריה עשרות מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדים, ביניהם טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים.

מדובר צה"ל נמסר לאחר התקיפה כי "במהלך התקיפה בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות". 

הכתבות הכי נקראות באתר:

על גורדי שחקים בניו יורק: התוכנית למלחמה אורבנית

לראשונה: צו מנהלי בינ"ל נגד פעיל טרור בחו"ל

גוף ביון ישראלי בוחן שיטה ליישום מעקב ברשת מוצפנת

מסווג ביותר: משרד הבריאות מקים מאגר מידע גנטי

דיווח: רוסיה, סין ואיראן יערכו "משחק מלחמה" ימי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית