דיווח: רוסיה, סין ואיראן יערכו "משחק מלחמה" ימי

סוכנות הידיעות הרוסית טאס ציטטה בכיר איראני שאמר כי שלוש המדינות יקיימו את התרגיל בשבועות הקרובים

 

אוניית מלחמה של חיל הים האיראני. צילום (ארכיון): AP

איראן, רוסיה וסין ממשיכות להעמיק את יחסיהן. שלוש המדינות, המהוות ברית שמנגד לארה"ב ולמערב, יערכו תרגיל "משחקי מלחמה" ימי משותף לציי הים שלהם. סוכנות הידיעות הרוסית טאס ציטטה בכיר בצי האיראני, שאמר כי התמרון הגדול ייערך בסוף החודש. עם זאת, לא הועבר פירוט נוסף.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על רקע המתיחות הגוברת באזור והאירועים השונים בהם הייתה מעורבת איראן, במהלך המחצית השנייה של השנה נערכים באזור המפרץ הפרסי תרגילים ימיים רבים. במערב חוששים מאוד מההתעצמות של סין בתחום הימי, דבר שמביא להתחמשות והעצמה של ציי ים של מדינות רבות כמו ארה"ב ובנות בריתה. במקביל, גם איראן שמה בשנים האחרונות דגש רב על בניית כוחו של חיל הים שלה, זאת לצד חיזוק זרוע הים של משמרות המהפכה.

בחודש אוקטובר התקיים בים התיכון תרגיל ימי רב-לאומי גדול, שכונה IMX 19, בו לקחו חלק חילות ים מכ-50 מדינות ומשבעה ארגונים בינלאומיים, ביניהם ארה"ב, בריטניה, מצרים, דרום קוריאה, אוסטרליה ונאט"ו. מדובר שהעביר מסר ברור לאיראן וסין.

מטרת התרגיל הייתה אימון משותף, כחלק ממאמצים לשמירת הביטחון העולמי, לחימה בפיראטיות ושמירה על חופש השיט, בדגש על שמירת נתיבי הסחר מהים התיכון, דרך מצרי באב אל-מנדב ובואכה על מצרי הורמוז והמפרץ הפרסי. התרגיל הימי הינו השישי מסוגו שהתקיים עד כה, והוא חלק מסדרת תרגילים שביצועם החל ב-2017.

הכתבות הכי נקראות באתר:

עדויות מאיראן: משמרות המהפכה טבחו במפגינים

דיווח: "רוסיה ביצעה ניסוי בירי טיל היפרסוני"

המתקפה וההתנצלות: סאגת הספייק בהודו נמשכת

אלביט מציגה: מערכת רכבית נגד רחפנים

צוללת ובה כמות גדולה של סמים נתפסה בספרד

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית