בעמדת השפעה: ישראלית תוביל צוות בינ"ל למלחמה במימון טרור

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר תעמוד בראש קבוצת עבודה אופרטיבית כחלק מארגון FATF היוקרתי, שמטרתו מלחמה במימון טרור גלובלי. מדובר במינוי חשוב וראשון מסוגו של נציג ישראלי 

 

סולימאני, נסראללה וחמינאי. מובילי הטרור האזורי והעולמי

פחות משנה לאחר שישראל התקבלה לארגון ה-FATF היוקרתי, נבחרה ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, לכהן כיו"ר של קבוצת העבודה האופרטיבית של ה- FATF. מדובר במינוי ראשון מסוגו של נציג ישראלי לעמוד בראש קבוצת העבודה האופרטיבית והחשובה של הארגון. ה- FATFהוא כוח המשימה הבינלאומי המוביל את המאבק העולמי בהלבנת הון, מימון טרור ומימון הפצה של נשק להשמדה המונית.  

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

תפקידה של קבוצת העבודה האופרטיבית של הארגון הוא לזהות את הסיכונים והאיומים בתחומי הלבנת ההון ומימון הטרור, בנוסף לניתוח הטיפולוגיות המתחדשות ודרכי הפעולה של עבריינים ומממני טרור. זאת, במטרה להביא את הדברים בפני רשויות האכיפה והרגולטורים הפיננסיים בכל העולם, ועל מנת להשפיע על קביעת המדיניות על ידי הארגון, שהמלצותיו מהוות את הסטנדרט הגלובלי המחייב בתחום.

ד"ר שלומית ווגמן-רטנר (מימין). צילום: באדיבות משרד המשפטים

המשלחת הישראלית לארגון ה-FATF, בראשה עומדת ווגמן-רטנר, פעילה באופן דומיננטי בקבוצת עבודה זו, מאז התקבלה המדינה לארגון כמשקיפה בשנת 2016. בין הפרויקטים בהם השתתפה המשלחת הישראלית, ניתן למנות דו"ח בנושא דרכי המימון של הארגונים דעאש ואל-קעידה, המלצות לעניין חקירות בתחום הנכסים הווירטואליים, אסטרטגיות לסיכול מימון טרור, רשתות מלביני הון מקצועיים ועוד. ישראל אף ארחה את כנס המומחים השנתי שעורכת קבוצת עבודה זו בחודש מרץ האחרון, בו השתתפו יותר מ-300 מומחים מ-55 מדינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית