דו"ח מחקר: ערך חברת פלאפון נחתך ביותר מחצי במהלך השנה

דו"ח של חברת המחקר פרומתאוס יעוץ כלכלי בע"מ שפורסם באתר הבורסה חושף כי ערך חברת פלאפון נחתך בחצי במהלך ששת החודשים הראשונים של 2019. על פי הדו"ח, ערך פלאפון עומד על 1214 מליוני ש"ח נכון לסוף חודש יוני האחרון, לעומת ערך של 2914 מליוני ש"ח נכון לסוף שנת 2018. מדובר בירידה של כ58 אחוזים מערך החברה בששת החודשים הראשונים של השנה.

אחת הנקודות העיקריות העולה מהדו"ח היא כי החברה הצליחה לשמר את מצבת הלקוחות כמעט ללא שינוי. אולם, ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ירדה מ69 ש"ח ל62 ש"ח בין תקופות בחינת הערך.

לגבי מכירת ציוד קצה, חושף הדו"ח כי "ביצועי פלאפון למחצית הראשונה של שנת 2019 הצביעו על סטייה שלילית בהכנסות ממכר ציוד קצה בין התחזית לשנת 2019 אשר שימשה להערכת השווי לסוף 2018 לבין תוצאות פלאפון בפועל לתקופה זו ותחום פעילות זה הוסיף להישחק כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות, ירידה בהיקף היחידות הנמכרות והתארכות קצב החלפת המכשירים. בהתאם, עודכנו תחזיותינו לעניין מחזורי המכירות מציוד קצה כלפי מטה כשהן כוללות המשך שחיקה בהכנסות בטווח הקצר-בינוני (עד וכולל שנת 2022) ."

בהקשר אגרות תדרים כותבים בדו"ח כי "בשונה מההערכות כפי ששימשו בהערכת השווי לסוף דצמבר,לפיהן משרד התקשורת והאוצר יפעלו להפחתת אגרות התדרים כך שגם לאחר זכייה וקבלת תדרים נוספים אגרות התדרים שפלאפון משלמת יוותרו ללא שינוי, הרי שבתנאי המכרז שפורסמו התשלומים עבור האגרות צפויים להיות דומים להערכות המוקדמות ב-4 השנים הראשונות, אולם בשנים מאוחרות יותר, גוזרים תנאי המכרז תוספת עלות ביחס להערכות המוקדמות."

פרסום הערכת השווי של החברה כולל צפי להתייעלות משמעותית בהוצאות השכר, כמו גם בתפעול הרשת. לצד הפרסום לבורסה, פורסם בכלכליסט כי נחתם הסכם קיבוצי חדש בחברת פלאפון בין יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד, ומנכ"ל פלאפון רן גוראון. "ההסכם עליו חתמו הצדדים מוסיף על ההסכם הקיבוצי הקיים בחברה משנת 2017 עד לחודש יולי 2022, ומסדיר את השינויים הארגוניים הנובעים מהסינרגיה בין החברות הבנות בבזק: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. עלות ההסכם נאמדת ב-100 מיליון שקל, שישולמו במהלך תקופת המימוש", כותבים בפרסום.  

הפרסום לבורסה הוא תמצית הדו"ח. הדו"ח המלא לא פורסם לציבור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית