חשיפה: כך ניהלה מצרים פעילות ל"א נגד ישראל

במהלך 2018 הפעילה מצרים אמצעים אלקטרוניים שגרמו לחסימות רשת הסלולר באזור עוטף עזה ויישובים באזור הגבול. מקורות של ישראל דיפנס חושפים כיצד עשתה זאת מצרים ואיך הגיבה ישראל. "מדובר במעשה חריג מאוד בין מדינות"

 

גבול ישראל מצרים. צילום: מתוך ויקיפדיה

בחודשים פברואר ומרץ 2018 סבלו יישובי עוטף עזה ויישובים הממוקמים בסמוך לגבול מצרים, מחסימות כמעט קבועות של רשתות הסלולר באזורם. בתחילה, בממשלה ובצה"ל נמנעו מלהצביע על מצרים כגורם החסימות. עם זאת, ככל שמחאת התושבים התעצמה, נאלצו בירושלים להודות כי מדובר בחסימה שמקורה ממצרים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כעת, עם היוודע מקור החסימות מקורות של ישראל דיפנס חושפים את הנסיבות ומה בדיוק אירע. מסתבר כי מצרים הפעילה חסימה מכוונת שפגעה, בין השאר, ברשתות הסלולריות בישראל במטרה למנוע מאנשי טרור בסיני לפעול נגד הצבא המצרי. לא ברור אילו אנשי טרור משתמשים בכרטיסי SIM ישראליים בסיני, אולם הספק הרשתות בישראל מאפשר להם לקלוט, ולתאם, פעולות נגד הצבא המצרי בסיני. "מדובר במעשה חריג מאד בין מדינות", אומר מקור שהעדיף להישאר בעילום שם. "המצרים העדיפו למעשה לפעול בספקטרום במקום לפעול לנטרול הבעיה בשיתוף פעולה", אמר עוד המקור.  

גורמים ישראליים פנו בעקבות התופעה לקהיר וזו סירבה להכיר בכך שמדובר באמצעי של הצבא המצרי. כמו כן, בישראל הציעו למצרים להגביל את הספקי התאים הסלולריים באזור. המצרים סירבו והמשיכו בשלהם עד לסיום הפעילות הצבאית. בסופה, הופסקה חסימת הרשתות בישראל.

אין ספק כי מדובר במהלך בוטה בין המדינות על רקע הסכם השלום ביניהן, ומעילה באמון בין השתיים. בחודשים שעברו מאז ההדורים ככל הנראה יושרו בערוצים דיפלומטיים בין המדינות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית