בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

מטוסי תקפו יעדים של ארגון הטרור בדרום וצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמל"ח. התקיפה מגיעה עקב שני שיגורים שבוצעו אמש לעבר עוטף עזה ושדרות. בנט לאחר גל התקיפות: ״דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה - חוטף״

 

בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

ירי מרצועת עזה לשטח ישראל. צילום (ארכיון): AP

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה פעמיים (ד') ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות שבוצע אמש לעבר יישובי הדרום. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו כמה יעדים טרור של חמאס בדרום וצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. בצה"ל הדגישו כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

טרם התקיפה, מעט אחרי חצות, נשמעה אזעקת צבע אדום נוספת בעיר אשקלון. לאחר בדיקה התברר כי מדובר באזעקה שמקורה בירי שאינו רקטי.

לאחר הירי לעבר ישראל בשעות הערב, קיים שר הביטחון, נפתלי בנט, התייעצויות עם מערכת הביטחון. בנט הנחה לבצע תקיפה משמעותית על מטרות איכות של ארגון הטרור חמאס. הבוקר, לאחר התקיפות, אמר שר הביטחון: ״דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה - חוטף״.

כאמור, התקיפה של חיל האוויר הלילה בוצעה עקב שני שיגורים אמש מצפון רצועת עזה לעבר יישובי הדרום. בעקבות הירי נשמעו התרעות צבע אדום ברחבי עוטף עזה והעיר שדרות. מדובר צה"ל נמסר כי מערכת "כיפת ברזל" יירטה את אחת הרקטות. משירותי ההצלה לא דווח עם נפילות או על נפגעים.

בשני בערב נורתה פצצת מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. על פי דובר צה"ל, "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד". צה"ל בחר שלא להגיב בתקיפת תגובה לאחר ירי פצצת המרגמה. ההערכה במערכת הביטחון הייתה שלשום כי אחד הארגונים הסוררים ברצועת עזה ירה את פצצת המרגמה לשטח ישראל.

אולי יעניין אותך גם