חשש: מל"ט אמריקני גדול הופל מעל לוב ע"י גורמים הקשורים לרוסיה

מפקדת צבא ארה"ב באפריקה דיווחה כי המל"ט, "שעסק במשימת מודיעין שגרתית", הופל מעל שמי לוב. על פי פרסומים שונים, ההערכה היא כי הכלי הגדול הופל על ידי מערכות ל"א רוסיות לשיבוש שידורים וערוצי תקשורת 

 

מל"ט גלובאל הוק אמריקני. צילום (ארכיון): AP

מל"ט אמריקני גדול ולא חמוש, שעסק באיסוף מודיעין, הופל מעל לוב. מקורות אמריקניים משערים שמל"ט זה, וכלי אחר שאבד באחרונה מעל איטליה, הופלו באמצעות ציוד מתקדם לשיבוש שידורים שסיפקו הרוסים לשכירי חרב שהם מפעילים בלוב.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מפקדת צבא ארה"ב באפריקה הודיעה שהמל"ט, שפרטים אודותיו לא נמסרו, עסק באיסוף מודיעין למניעת פעולות טרור ומדובר היה כחלק מפעילות אמריקנית שגרתית, שמבוצעת בתיאום עם ממשלת לוב. בדרך כלל, מבוצעות משימות אלו על ידי מל"טים מדגמי RQ-4 GLOBAL HAWK  ו-MQ-9 REAPER,  שבסיסיהם באיטליה ובניגריה, בהתאמה.

מקורות צבאיים מסרו לאתר THE AVIATIONIST, כי בכל המקרים של הפלת כלי טיס בלתי מאוישים גדולים לא נורתה נגדם אש אויב מן הקרקע, אלא הם הופלו באמצעות שיבוש השידורים וערוצי התקשורת בין הכלים לבין מפעיליהם. בעבר דווח כי פעולות כאלו מבוצעות על ידי 'כוח וגנר', יחידה צבאית-אזרחית של שכירי חרב רוסים, הפועלת דרומית לבירת לוב.

על פי דו"ח של "קבוצת הלחימה הא-סימטרית" בארה"ב, רוסיה משקיעה משאבים גדולים בפיתוח מערכות לוחמה אלקטרונית המסוגלות לשבש רשתות סלולר, תקשורת לוויינית, מערכות GPS ואותות של כלי טיס. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית