סייברטק טוקיו: הוכרז שת"פ ישראלי-יפני להגנת סייבר על בתי חולים

קבוצת הביטוח היפנית סומפו חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אסותא מרכזים רפואיים בתחום הסייבר. במסגרת ההסכם, שנחתם והוכרז במהלך כנס סייברטק טוקיו, ישולבו פתרונות ישראליים במערכות הגנת הסייבר בבתי חולים ביפן

מנכ"ל אסותא פרופסור ארי שמיס חותם על החוזה לצד יושי מיאזאקי, מנהל סומפו סייבר סקיוריטי. צילום: מארק אוקסלי

חברת הסייבר של סומפו היפנית הכריזה היום (ג') באמצעות חברת הבת שלה Sompo risk management, על התרחבות שירותי אבטחת הסייבר שלה לתחום ההגנה בבתי חולים. ההסכם נחתם במסגרת אירוע סייברטק טוקיו המתקיים בימים אלו ביפן, במעמד פרופסור ארי שמיס, מנכ"ל אסותא, שגרירת ישראל ביפן יפה בן ארי ויושי מיאזאקי  מנכ"ל סומפו סייבר סקיוריטי

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

קבוצת סומפו, מובילה בשוק ביטוח בתי חולים ביפן, מספקת שירותי ביטוח ל-75% מבתי החולים במדינה, המונה כ-8,500 מוסדות רפואיים. בנוסף לשירותי הביטוח, מספקת החברה שירותי ייעוץ להפחתת סיכון רפואיים מקצועיים. חברת הסייבר של סומפו - Sompo risk management - תספק פלטפורמה לשירותים מוצרים חדשניים להגנת בתי חולים. כחלק ממהלך זה חתמה סומפו, במהלך כנס סייברטק טוקיו, על הסכם לשיתוף פעולה עם אסותא מרכזים רפואיים, על מנת לפתח מתודולוגיות ייעוץ להגנת סייבר בבתי חולים.

על פי ההסכם, העבודה תחל בפתח שנת 2020 וכוללת פיתוח של שירותי ייעוץ לבתי חולים יפניים בתחום הסייבר סקיוריטי. שירותי הייעוץ יכללו: אבחון סיכוני סייבר בבתי חולים, סיוע ביצירת מדיניות אבטחת מידע בארגון, ניהול והקניית כלים למנהלים בתחום הסייבר ופעילות להגברת המודעות לנושא. עוד במסגרת ההסכם, שירותי הייעוץ ישתלבו גם בתוך תהליכים פנימיים בבתי חולים, כגון: קבלת חולה, פיטורים, תהליכים בארגון וכו'.

"כמובילת שירותי הרפואה בישראל אנחנו לוקחים את נושא הגנת הסייבר מאוד ברצינות", אומר ראש אבטחת הסייבר באסותא, תמיר רונן. "לאור ניסיוננו הרב, אסותא פיתחה בשנים האחרונות מדיניות הגנת סייבר עבור תהליכים רפואיים ומנהליים בבתי החולים שלנו. מדובר בכבוד גדול שסומפו סייבר סקיוריטי בחרה בנו כשותפה שלה ואנחנו מחויבים להציע את ייעוץ הסייבר המתקדם ביותר ביפן", אמר עוד רונן.

בנוסף, במסגרת הכנס הכריזה חברת סומפו סייבר סקיוריטי על שיתוף פעולה עם חברת מדיגייט, המתמחה בהגנת סייבר למרכזים רפואיים, כמוצר הדגל להגנת בתי חולים. מדיגייט מספקת יכולות זיהוי של מכשירים ברשת בתי החולים, ניתוח סיכונים ואיומים והתמודדות עם סיכוני סייבר. הפתרון שיוטמע בבתי החולים יאפשר להם להיות מוגנים ויעילים יותר.

"להנגיש לשוק היפני יכולות הגנה מהטובות בעולם"

יהונתן לנגר מנכ"ל מדיגייט: "כיום אבטחת מכשירים רפואיים הינה אתגר עולמי שהחברה חרטה על דגלה לפתור. השוק היפני מתקדם מאוד בתחומים הדיגיטליים והגנה על נכסי ביתי החולים הינה הכרח. על כן, השוק היפני מאוד חשוב עבורנו. ביחד עם סומפו נוכל לייצר השפעה משמעותית על הגנת בתי חולים ביפן".  

יושי מיאזאקי, מנהל סומפו סייבר סקיוריטי, אמר לאחר החתימה: "זירת לוחמת הסייבר העולמית מחייבת פתרון הוליסטי שייתן מענה גלובלי להתמודדות נכונה ויעילה עם איומי וסיכוני הסייבר המתעצמים בעולם כולו. השילוב בין הניסיון והכלים של צוות הסייבר של אסותא, לצד יכולות זיהוי וההגנה על מכשירים רפואיים של מדיגייט והידע של סומפו, יאפשרו להנגיש לשוק היפני את יכולות ההגנה מהטובות בעולם".

החתימה על הסכם הענק התקיימה, כאמור, במהלך כנס סייברטק טוקיו. מדובר באחד מהכנסים המרכזיים של אירועי סייברטק ברחבי העולם, ונחשב לאירוע הסייבר הגדול ביותר ביפן. כנס סייברטק העולמי המרכזי יערך בתל אביב בין 28-30 בינואר 2020.

סייברטק טוקיו מושך אליו מדי שנה אלפי אורחים מרחבי העולם, לצד עשרות בכירים מישראל שהגיעו על מנת לחזק את הקשרים בין שתי המדינות כחלק מהסכם ההבנות בתחום הסייבר. בכנס ובתערוכה המתקיימת במקביל, משתתפות עשרות חברות ישראליות לצד חברות סטארטאפ ישראליות בתחום הסייבר, אשר מציגות בפני המשתתפים באירוע את החידושים והפתרונות שפיתחו.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית