איראן: "נשמיד את ישראל, ארה"ב וסעודיה"

על רקע התקיפה של צה"ל נגד יעדים של כוח קודס בסוריה, מפקד משמרות המהפכה שיגר איום ישיר לישראל. "היינו מאופקים, אך נשמיד אותן אם יחצו 'קווים אדומים'". אתמול חשף רה"מ נתניהו כי איראן מתכננת התקפות נוספות  

 
איראן: "נשמיד את ישראל, ארה"ב וסעודיה"

מפקד משמרות המהפכה האיראניים חוסיין סלאמי. צילום: AP

איראן ממשיכה בהתבטאויות הלוחמניות נגד ארה"ב ובנות בריתה. ראש משמרות המהפכה האיסלאמית, חוסיין סלאמי, אמר היום (ב') כי איראן תשמיד את ארה"ב, ישראל וסעודיה אם יחצו את מה שהוא הגדיר כ"קווים האדומים" של טהרן. "הראנו איפוק וגילינו סבלנות כלפי המהלכים העוינים של אמריקה, המשטר הציוני וסעודיה נגד איראן, אבל נשמיד אותם אם הם יחצו את הקווים האדומים שלנו", אמר סלאמי.

דבריו של מפקד משמרות המהפכה מגיעים על רקע ההתבטאויות של ראש הממשלה אתמול נגד טהרן, והתקיפה הנרחבת שבוצעה בשבוע שעבר נגד כוח קודס בסוריה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במהלך סיור שקיים אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בגולן אמר כי איראן מתכננת התקפות נוספות: ״התוקפנות של איראן באזורנו וגם מולנו נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

"שימו לב גם למה שאמר הגנרל מקנזי, מפקד כוחות ארה"ב במזרח התיכון - שאיראן מתכננת התקפות נוספות. אני יכול לאשר את זה, ואני יכול לאשר לכם שאנחנו גם ממשיכים בתוכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים", אמר נתניהו.

בכירים איראניים רבים התבטאו בחודשים האחרונים והזהירו מפני תקיפה של ארה"ב ובעלות בריתה על איראן. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר בנאומו בעצרת האו"ם כי האזור נמצא על סף התמוטטות ו"שטות אחת עלולה להצית אש גדולה". "אסור לנו להתייחס בסובלנות להתערבות פרובוקטיבית של זרים. אנחנו צריכים להגיב בהחלטיות ובתקיפות לכל סוג של הפרה של הביטחון והשלמות הטריטוריאלית שלנו", אמר הנשיא האיראני.

בכיר נוסף שהעביר מסרים מאיימים לאחרונה הוא שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, שאמר כי פעולה אמריקנית או סעודית בשטח המדינה תביא למלחמה כוללת. הוא הזהיר בראיון ל-CNN כי במקרה כזה, של פעולה צבאית נגד איראן, ארה"ב או סעודיה יילחמו "עד החייל האמריקני האחרון".

אולי יעניין אותך גם