רוסיה מציעה מטוס חמקן לאיחוד האמירויות הערביות

הרוסים הציעו לכמה מדינות, ביניהן מדינת המפרץ, לרכוש את מטוס ה-Su-57 ולייצר חלקים ממנו. גם הודו וטורקיה בוחנות את עסקת הרכש של המטוסים הרוסיים

 

מטוס סוחוי Su-57. צילום: AP

רוסיה מציעה הזדמנויות לייצר רכיבים מסוימים עבור הSu-57-, כחלק ממכירות פוטנציאליות של מטוסי הקרב המתקדמים לאיחוד האמירויות, הודו וטורקיה. הדיווח מגיע ימים ספורים לאחר שממשלת ארה"ב הבהירה כי היא לא ניהלה דיונים פעילים עם איחוד האמירויות לגבי מכירת F-35. זאת, למרות הדיווחים על התקדמות משמעותית לכאורה בעסקה פוטנציאלית בין המדינות, שהחלו לפני שנתיים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סרגיי צ'מזוב, האחראי על קונגלומרט התעשייה הראשי בבעלות רוסית, רוסטק, דיבר על אפשרות "לוקליזציה" של חלקים מרשת האספקה של ה- Su-57במדינות אחרות, שיחליטו לרכוש את המטוסים.

בשולי התערוכה האווירית בדובאי שנערכה לאחרונה אמר צ'מזוב: "הודו  וככל הנראה איחוד האמירויות שוקלות לרכוש את המטוסים האלה זמן רב, אף כי טרם התקבלה אצלן החלטה. תהליך לוקליזציה הוצע להן. לא משנה אם זו איחוד האמירויות הערביות, הודו או טורקיה. אנו נסמוך על מה שהם יכולים לעשות".

למרות הצעות המכר, רצוי לזכור כי מדובר במטוס שאינו בשל כמו ה-F-35 האמריקני, ובספק אם יציע את אותן תכונות. חיל האוויר הרוסי קיבל מטוס ראשון רק החודש ואמור לקבל עוד שניים ב-2020. טרם ברורות היכולות המבצעיות שלו וכן לא ברור מה כושר הייצור האמיתי של התעשייה הרוסית .  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית