לבנון: עימות אלים בין אנשי חיזבאללה למפגינים

המחאות בלבנון הסלימו במהלך הלילה בעימותים אלימים שפרצו בבירה בירות, בין מפגינים לבין תומכי ארגון הטרור ואנשי תנועת אמל. המפגינים הצליחו לסגור גשר מרכזי בעיר. כמה בני אדם נפצעו באירועים האלימים

העימותים הקשים הליהל בבירות. צילום: AP

המתיחות וההפגנות האלימות בלבנון נמשכות ומסלימות. עימותים פרצו הלילה בבירה בירות (ב') בין מפגינים נגד המשטר הלבנוני לבין אנשי חיזבאללה ופעילי תנועת אמל. ההפגנות נערכות כבר כחמישה שבועות, ובסוף חודש אוקטובר הן אף הביאו להתפטרותו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי, לאחר שלא הצליח להעביר את הרפורמות הכלכליות אותן ביקש לקדם תחת ממשלו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אנשי חיזבאללה ואמל שיצאו הלילה לרחובות התעמתו עם המפגינים נגד הממשל ואף יידו לעברם סלעים. המפגינים מצידם חסמו גשר מרכזי בבירה הלבנונית. כוחות הביטחון הלבנוניים שהיו במקום ניסו לחצוץ בין שני הצדדים על רקע זריקת אבנים אינטנסיבית. הכוחות ירו גז מדמיע לפיזור ההמונים. על פי דיווחים שונים, כמה בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי.

תומכי חיזבאללה מול כוחות הביטחון הלבנוניים. צילום: AP

ההתערבות של תומכי חיזבאללה בהפגנות והפגיעה בעמדות המפגינים שהתרחשה לפני כמה שבועות, הגיעו לאחר שמזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר לאחרונה כי ההפגנות ממומנות על ידי אויבי המדינה.

ראש הממשלה שהתפטר סעד אל-חרירי. צילום: AP

תומכי חיזבאללה תוקפים עמדות מפגינים לפני כמה שבועות. צילום: AP

פרסום של bloomberg בחודשים האחרונים חשף כי ממשלת לבנון בדרך לחדלות פירעון עם המלצה של חברת דירוג האשראי "גולדן סאקס" על דירוג ריבוני (Lebanon’s sovereign ranking) לרמת CCC. המשמעות היא כי הקהילה הפיננסית בעולם איבדה אמון בשוק הלבנוני, למדינה יהיה יותר קשה להלוות כספים בעולם וההסתברות לכאוס כלכלי עולה. אחת הסיבות לכך היא שסעד חרירי, ראש הממשלה, לא מצליח לבצע את הרפורמות הכלכליות שהבטיח בתקציב האחרון.

משרד החוץ האמריקני הודיע לאחר התפטרותו של אל-חרירי כי מחלקת התקציבים של הבית הלבן והסוכנות לביטחון לאומי, החליטו להשהות את סיוע צבאי ללבנון בהיקף של 105 מיליון דולר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית