לשגר במהירות מכל רכב: הרחפן החדש של אלביט

החברה הציגה בפריז רחפן זעיר רב-מנועי, שמשוגר מכלי רכב ואוסף מודיעין. על פי מקור בכיר באלביט, הרחפן כבר נמכר ל"לקוח ישראלי"

 
לשגר במהירות מכל רכב: הרחפן החדש של אלביט

הרחפן הזעיר של אלביט. צילום: באדיבות החברה

אלביט מערכות חשפה בתערוכה בפריס את MAGNI - רחפן זעיר אוטונומי רב-להבי הממריא ונוחת אנכית. הרחפן הזעיר, המשוגר מכלי  רכב, יכול להפוך כל כלי רכב משגר לפלטפורמה יעילה לאיסוף מודיעין בשדה הקרב. אתר ג'יינס מוסר כי הרחפן "מגני" כבר נמכר ל"לקוח ישראלי".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הרחפן מיועד לשפר מודעות מצבית של כוחות ניידים, הוא קל משקל (2.5 ק"ג) וניתן להכינו לשיגור תוך פחות מדקה אחת מכל כלי רכב. המערכת כוללת מטע"ד תרמי, תקשורת, יכולת עיקוב אוטומטי ויכולת להשתלב במערכת ניהול קרב (BMS). המטע"ד הוא בן 350 גרם, פועל לטווח מרבי של שלושה ק"מ, רום טיסה מרבי 4,000 רגל ו-30 דקות שהייה באוויר. ההפעלה היא בידי אדם אחד והרחפן יכול לאסוף מודיעין חזותי "מעבר לגבעה" ביום ובלילה ולשדר נתוני מטרות למפקדה.

"מגני" הוא הרחפן הרב-מנועי השלישי של אלביט מערכות, כאשר שני קודמיו הם THOR  (10 ק"ג) ו-NOX  (חמישה ק"ג). ג'יינס דיווח מפי מקור בחברת אלביט מערכות, שהרחפן "מגני" כבר נמכר ללקוח ישראלי, והחברה מצפה למכור אותו ללקוחות בינלאומיים. לדברי המקור, "מגני" מיועד לרמות של כיתה, מחלקה ופלוגה וניתן לשגרו גם כאשר כלי הרכב המשגר נמצא בתנועה.

באלביט מסבירים כי רחפן זה מתאים יותר למשימות צבאיות מאשר כלים דומים שצבאות נוהגים לרכוש. צה"ל, למשל, קנה מספר גדול של רחפנים תוצרת החברה הסינית DJI. "צבא רציני", אומר המקור באלביט, "זקוק לכלי רב-להבי רציני. ניתן לרכוש כלים אזרחיים לצורכי ביטחון יומ-יומי, אך לא למצבי חירום. הרחפן החדש 'מגני' איננו תלוי בטכנולוגיה סינית ונהנה מתקשורת מאובטחת ומוצפנת. לכן כלי זה פחות פגיע מניסיונות של אויב לשבש ולהפיל את הרחפן".  

אולי יעניין אותך גם