האם כיפת ברזל מסוגלת ליירט מל"טים?

לישראל דיפנס נודע כי למרות הצלחה של המערכת ביירוט מל"טים בניסויים, באירוע חדירת חרפן שהתרחש לאחרונה הוקפץ דווקא מטוס למשימת היירוט. מדובר באירוע מבצעי שקרה בדרום, במסגרתו ניסה מל"ט אויב לחדור לישראל

 
האם כיפת ברזל מסוגלת ליירט מל"טים?

מערכת כיפת ברזל. צילום (ארכיון): AP

על אף שכיפת ברזל הצליחה ליירט מל"טים בשלב הניסויים על המערכת, צה"ל בחר במטוס קרב לביצוע יירוט של מל"ט באירוע שהתרחש לאחרונה. כך עולה ממידע שהגיע לידי ישראל דיפנס. אומנם למערכת טרם נרשם יירוט מבצעי של מל"ט, אך ההחלטה של צה"ל באותו אירוע אינה ברורה לאור העובדה שהניסויים במערכת הצליחו.   

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האירוע המבצעי התרחש בתקופה האחרונה בדרום המדינה, במסגרתו מל"ט אויב ניסה לחדור לשמי מדינת ישראל. כאמור, לצורך היירוט הוקפץ מטוס קרב לסיים את המשימה. מדובר צה"ל נמסר כי באירוע "זוהה כלי טיס בלתי מאויש שטס בגובה חריג מעל רצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל הוזנקו לעברו ויירטו אותו.

צה"ל מתמודד בחודשים האחרונים עם פעילות הולכת וגוברת של כלים בלתי מאוישים בדרום. כך למשל, כמה ימים לפני האירוע שתואר בכתבה, איתר כוח צה"ל רחפן במרחב גדר המערכת בדרום רצועת עזה. הכלי הופל על ידי לוחמים.

בחודש ספטמבר, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה רחפן שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. עוד לפני כן הספיק אותו רחפן להטיל, ככל הנראה, מטען במרחב גדר המערכת וחזר מיד לשטח הרצועה. לא היו נפגעים באירוע, אך נגרם נזק קל לרכב צבאי. בתגובה לאותה חדירת רחפן, תקף חיל האוויר לאחר כמה שעות מספר יעדי טרור, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

 

אולי יעניין אותך גם