השמש תעלה? התעשייה כחול-לבן מנסה לחדור ליפן

החברות הביטחוניות הישראליות הגדולות הציגו בתערוכת DSEI שהתקיימה ביפן, כחלק מהניסיון להיכנס לשוק הביטחוני של המדינה. היבט נוסף להשתתפות של החברות הישראליות הוא החשיפה של התעשיות למדינות נוספות באסיה

 

הביתן של התעשייה האווירית בתערוכה. צילום: באדיבות החברה

תערוכת DSEI בצ'בה, יפן , כחצי שעה מטוקיו, כללה השנה מספר תעשיות ישראליות ביטחוניות, ביניהן שלוש הגדולות - אלביט, התעשייה האווירית ורפאל. מקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי הסכם הביטחון עם יפן שנחתם בחודש ספטמבר האחרון מסייע לתעשיות בהעברת ידע בסיווג גבוה יותר בין המדינות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בין היתר, היפנים מתעניינים בשתי משפחות מוצרים - מל"טים לכל הגבהים וכן בפתרונות ל"א. היפנים מפעילים כיום מל"ט גלובל הוק אמריקני, המספק להם מודיעין אסטרטגי. עם זאת, בשכבות רום נמוכות יותר, מדובר בשוק צעיר. גם בעולם הל"א היפנים בלחץ מסין. התעשייה הסינית מפתחת כלים להתמודד בספקטרום עם טכנולוגיות אמריקניות. והנשק היפני, מרביתו, אמריקני.

ה-Drone dome. פתרון נגד רחפנים. צילום: באדיבות החברה

הדוכן של אלביט בתערוכה. צילום: באדיבות החברה

נזכיר, כי תקציב הביטחון היפני עומד על כ-49 מיליארדי דולרים לשנת 2020 כאשר העדיפות היא למספר סוגי אמל"ח. "יפן תבנה יכולת הגנה, שממזגת באופן אורגני יכולות בכל התחומים כולל חלל, מרחב הסייבר וספקטרום אלקטרומגנטי; והיא מסוגלת להתנהל בפעילות מתמשכת של פעילויות גמישות ואסטרטגיות בכל השלבים, החל מתקופת שלום לתקופות של מלחמה, ככל שסביבת האבטחה סביב יפן הופכת למבחן גדול יותר", נכתב בפרסום התקציב.

לצד הרצון לקחת חלק מעוגת תקציב הביטחון של טוקיו, היבט נוסף להשתתפות התעשיות הביטחוניות בתערוכה ביפן הוא החשיפה לאסיה. יפן מייצגת, בין היתר, את ההתנגדות למהלכי סין באזור. זאת, בעיקר סביב השתלטות סין על איים בים סין הנמצאים במחלוקת משפטית. לכן, הצגת אמצעים בתערוכה ביפן חושפת את החברות גם למדינות נוספות באזור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית