רוסיה: ישראל ניסתה להתנקש באל-עג'ורי

"שוברים את הכלים": משרד החוץ במוסקבה פרסם פרטים על התקיפה נגד בכיר הג'יהאד האסלאמי שבוצעה בדמשק, ולמעשה האשים את ישראל באחריות לאירוע. הרוסים חשפו ארבע תקיפות שבוצעו, לכאורה, על ידי ישראל בסוריה

 

הנזק לאחר התקיפה בדמשק בניסיון החיסול שיוחס לישראל. צילום: AP

בעוד בירושלים מנסים לטשטש את המעורבות המיוחסת לשירותי הביטחון הישראלים בניסיון החיסול בדמשק של אכרם עג'ורי, בכיר בג'יהאד האסלאמי, משרד החוץ הרוסי החליט "לשבור את כללי המשחק". מוסקבה החליטה להאשים את  ישראל.נזכיר כי הצבא הרוסי ממוקם בסוריה כבר מספר שנים עם מכ"מים וציוד נוסף, המאפשר לו לעקוב אחרי פעילות צה"ל בסוריה. העובדה הזו מספקת מהימנות לטענה הרוסית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"ב-12 בנובמבר ביצע חיל האוויר (הישראלי) ירי טילים על הבית שבבעלות מפקד הג'יהאד האסלאמית הפלסטיני, אכרם אל-עג'ורי, במרכז דמשק", נכתב בפרסום של משרד החוץ הרוסי. "ההתקפה גרמה להרג ופציעת אזרחים סורים וגרמה נזק משמעותי לרכוש ולבניינים. אל-עג'ורי התרחק ללא פגע, אך קרוביו מתו בתקיפה".

משרד החוץ הרוסי חושף גם תקיפה ישראלית במעבר הגבול אבו-כאמל בסוריה נגד משאית איראנית. "יעדים במחוז אבו-כמאל, הסמוך לגבול סוריה-עיראק, הותקפו ב-18 בנובמבר, כאשר על פי הדיווחים, המטוס הישראלי הפר את המרחב האווירי של עיראק וירדן. כמו כן, התרחשו פיצוצים סמוך לשדה התעופה של דמשק ב-19 בנובמבר. טילים נורו לעבר יעדים שנמצאים 18 ק"מ דרומית לבירה הסורית, על פי החשד כתגובה לסוריה, שהפגיזה את רמת הגולן. מטוסי חיל האוויר ירו 40 טילי שיוט אל עבר פרברי דמשק בלילה של ה-20 בנובמבר. לפחות 10 חיילים ואזרחים סורים נהרגו או נפצעו", טענו עוד הרוסים בפרסום.

אין ספק כי התגובה המדינית של רוסיה הפעם שונה מפעמים קודמות, בהן ישראל תקפה בסוריה והאירוע עבר ללא תגובה. בין ישראל לרוסיה שורר תיאום ביטחוני רשמי סביב סוריה, וכזה לא רשמי (מבוסס על מכ"מים, ל"א ואלקטרו-אופטיקה) המייצר התנהגות "ג'נטלמנית" - קרי, לא מוציאים כביסה מלוכלכת לתקשורת. הפעם, הרוסים החליטו כאמור, "לשבור את הכלים". סה"כ מפרטת ההודעה ארבע תקיפות של צה"ל, לכאורה, ב-12, ב-18, ב-19 וב-20 בנובמבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית