אלפים ישרתו בקמפוס התקשוב של צה"ל בנגב

בפארק ההייטק גב-ים נגב אומרים כי החלה הבנייה של הקמפוס. "החזון הוא 40,000 איש מהצבא והאקדמיה בעוד כעשור", אומר מנכ"ל גב-ים נגב רועי צוובנר. סיקור מיוחד מכנס 2019 NexTech

 

מנכ"ל גב-ים נגב רועי צוובנר בכנס NexTech. צילום: רונן טופלברג

7,000 איש ישרתו בקמפוס התקשוב בבאר שבע, כך אמר היום (ד') מנכ"ל גב-ים נגב רועי צוובנר, בכנס החדשות הטכנולוגית NexTech 2019, הנערך בפארק ההייטק בבאר שבע. עבודות הבנייה של קמפוס התקשוב עבור צה"ל החלו, כאשר הקמפוס צפוי לאכלס אלפי אנשי צבא. לצד זאת, טוענים בחברת גב-ים נגב כי המדינה עדיין לא משקיעה מספיק: "טרם הגענו ליעד של עשרת אלפים עובדי הייטק בפארק", אמר צוובנר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

היחידות שיעברו לקמפוס יכללו את מצו"ב, מצפן, לוטם, אופק, ממר"ם ועוד. אלו ישבו בסמוך ל-CERT הלאומי. החזון של גב-ים נגב, סיפר המנכ"ל צוובנר, הוא שבעוד כעשור יפעלו 40,000 איש מהאקדמיה, התעשייה והצבא יחד. הפארק כולל היום כ-60 אלפי מ"ר מתוך כ-200 אלף מ"ר מתוכננים.

נקודת האיזון הכלכלית תגיע כאשר הפארק יאכלס 5,000 עובדים, כך לפי החברה. בפארק פועלות היום כ-70 חברות ישראליות ובינלאומיות. התרומה לכלכלת האזור מוערכת ביותר מ-700 מיליוני ש"ח בשנה. עם השלמתו, צפוי המחזור לעלות לכשלושה מיליארדי ש"ח בשנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית