"רוצים לגייס חצי מיליון אזרחים למאגר הרפואי הלאומי"

פרויקט "פסיפס" של משרד הבריאות צפוי לשלב אזרחים במאגר, שיביא באמצעות בינה מלאכותית לפיתוח פתרונות רפואיים חדשניים. מובילת הפרויקט, ד"ר יעל וילה: "המטרה היא עידוד מחקר אקדמי וקליני". סיקור מיוחד מכנס Nextech 2019

 

ד"ר יעל וילה בכנס Nextech. צילום: רונן טופלברג

מדינת ישראל רוצה להקים מאגר מידע רפואי של חצי מיליון אזרחים. כך סיפרה היום (ד') ד"ר יעל וילה, מנהלת פרויקט "פסיפס" במשרד הבריאות, בכנס החדשות הטכנולוגית Nextech הנערך בפארק ההייטק גב-ים נגב בבאר שבע.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"פסיפס היא פלטפורמה לחוקרים. מדוע? מכיוון שחוקרים בתחום הרפואי צריכים מידע כדי לעבוד. זו החלטה של המדינה להשקיע 900 מיליוני שקלים לחמש שנים לבריאות דיגיטלית. חלק מהתקציב הזה מושקע ב'פסיפס'. המטרה היא עידוד מחקר אקדמי וקליני במטרה, גם, לתמוך בייצוא" ,אמרה ד"ר וילה.  

"רוצים לגייס חצי מיליון תורמים למאגר המידע הרפואי. אלה יתנו את המידע שלהם לטובת מחקר. לוקחים מהם דגימה ביולוגית וקלינית. על בסיס המידע הזה ירוצו כלים של בינה-מלאכותית. החוקרים באקדמיה יוכלו להפיק מזה פתרונות רפואה חדשים, מותאמים אישית. תרומת המידע מצד האזרחים תעשה בהתנדבות ובהסכמה מראש", היא מדגישה.  

"כל זאת תחת רגולציה כבדה של פרטיות, כאשר השימוש במידע רק לצורך מחקר רפואי. ה-IP נשאר של החוקרים. בפרויקט עובדים על שיתופי פעולה בארץ ובעולם", אמרה ד"ר וילה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית