ארה"ב למדינות ערב: לשתף פעולה בהגנה מפני תקיפה איראנית

מפקד חיל האוויר האמריקני קרא להתגבר על חילוקי הדעות ולשתף פעולה נגד טהרן. "לא יהיה זמן לפתור מחלוקות, בזמן שטיל איראני יעשה דרכו"

 

מפקד חיל האוויר האמריקני. צילום (ארכיון): AP

מפקד חיל האוויר של ארה"ב קרא השבוע למדינות ערב להתגבר על חילוקי דעות ולשתף פעולה בפיתוח טכנולוגיות הגנה מפני אפשרות של תקיפה איראנית. גנרל דייב גולדפיין קרא למדינות המפרץ לייצר "תמונה מבצעית משותפת" שתאפשר להן להגן על עצמן מפני תקיפה איראנית.

בנאום בכנס של מפקדי חילות אוויר אמר גנרל גולדפיין: "אנו ניצבים היום מול אויב משותף שמחויב להתנהגות שלילית ביותר באזור. זמן התגובה לירי של טיל בליסטי איראני שמיועד לתקוף את אזור צפון המפרץ הפרסי הוא דקות ספורות. אין מדינה אחת שיש לה את כל אמצעי ההגנה נגד זה. כאשר טיל או כטמ"מ איראני יעשה את דרכו מאיראן – לא יהיה זמן להתחיל לפתור מחלוקות. את זה צריך לעשות עכשיו"

על פי גלובל דיפנס ניוז, גנרל גודלפיין רמז למחלוקות שבין קטאר לבין מדינות המפרץ בהנהגת סעודיה, כמו איחוד האמירויות, בחריין ומצרים. אלה ניתקו את קשריהן הדיפלומטיים עם קטאר ב-2017 בגלל תמיכתה בארגוני טרור. ארה"ב חוזרת ומדגישה כי איראן היא האויב החמור ביותר במזרח התיכון.

לכן, דיבר גנרל גולדפיין בכנס על שת"פ בנושאי מודיעין, סיורים ותצפיות והגנה מפני טילים. כדוגמה, אמר, "הדרך הטובה ביותר להגן על איחוד האמירויות איננה תמיד הגנה מתוך המדינה. לפעמים יותר קל ויעיל להגן מקטאר או עומאן, שתי מדינות שכנות".

מפקד חיל האוויר האמריקני גילה לעמיתיו כי לפני כמה חודשים ביצע צבא ארה"ב תרגיל גדול שבו שולבו וחוברו יחדיו כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים, אמצעי פיקוד ושליטה, משחתת של הצי בים וגם גוף חללי למערכת אחת גדולה, שהשתמשה בטכנולוגיות של בינה מלאכותית כדי להעביר מידע מודיעיני בין כל מרכיבי המערכת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית