מפיקים לקחים: שינויים במערכות ההגנה האווירית של סעודיה

הסעודים לומדים מהתקפת הכטמ"מים וטילי השיוט נגד מתקני הנפט, ופועלים להבטיח מטריית הגנה של 360 מעלות

מפיקים לקחים: שינויים במערכות ההגנה האווירית של סעודיה

ההתקפה על מתקני הנפט של סעודיה. צילום: AP

ההגנה האווירית של סעודיה עוברת שינויים מהפכניים כדי להבטיח מטריית הגנה בת 360 מעלות שתהיה מסוגלת לנטרל איומים מכל זווית.

מקורות בתעשייה הביטחונית של סעודיה מסרו לאתר דיפנס ניוז כי הממלכה מגיבה "במהירות ובנחישות" ולומדת היטב את לקחי המתקפה לפני כחודשיים על מתקני הנפט של חברת ארמקו, בעזרת שילוב של כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המקורות הסבירו כי סעודיה מוגנת על ידי מערכות הגנה נגד כטמ"מים ונגד טילים בליסטיים, ואלו אומנם באו לידי ביטוי חיובי בבלימת התקפות של החות'ים בעבר. אלא שחקירת המתקפה נגד מתקני הנפט, הראתה שהיה מחסור במערכות הגנ"א בגבולותיה הצפוניים של הממלכה. ואומנם, מצפון באה הרעה – מתקפה משולבת של נחילי כטמ"מים וטילי שיוט על מתקני נפט.

ב-11 באוקטובר הודיע הפנטגון על הצבת כמה אלפי חיילים בסעודיה בנוסף למשלוח שתי טייסות של מטוסי קרב, שתי סוללות טילי "פטריוט" ומערכת ההגנ"א המתקדמת THAAD. אלא שלדעת מומחים, יש פגם בכך שסעודיה תלויה באופן מוחלט במערכות הגנה זרות מתוצרת ארה"ב, בריטניה וצרפת, ומלבד טילי "פטריוט" מדגמי PAC-2  ו-PAC-3, שחלקם מיוצרים בסעודיה, הממלכה אינה מסוגלת להתמודד עם טילי שיוט מנמיכי-טוס או עם כטמ"מים תוקפים.

מסקנת המומחים היא כי סעודיה חייבת להצטייד במערכות הגנה ייחודיות נגד טילי שיוט וכטמ"מים הפועלים בקבוצות גדולות ומשולבות. כבר עתה בוצעו שינויים במיקום הצבת מערכות מכ"ם ומערכות לגילוי איומים, כדי להגן על ממלכה ששטחה יותר משני מיליון קמ"ר.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל