הנהגת חמאס לא הייתה מעוניינת בירי לבאר שבע

ההבנה במערכת הביטחון היא כי ראשי ארגון הטרור לא רצו בירי רקטות הגראד לעבר בירת הנגב. צה"ל תקף הלילה לראשונה יעדי טרור של חמאס בעקבות הירי שבוצע משטח הרצועה לבאר שבע

 
הנהגת חמאס לא הייתה מעוניינת בירי לבאר שבע

לא היו מעוניינים בירי? יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה.. צילום: AP

לאחר הירי שבוצע הלילה מרצועת עזה לעבר באר שבע, ההבנה במערכת הביטחון היא כי הנהגת חמאס לא רצתה בו. במהלך היום התחזקה ההערכה בצה"ל כי מי שביצע את ירי שתי רקטות הגראד היה חמאס.

מדובר היה בירי הראשון שמבצע חמאס בסבב ההסלמה הנוכחי וכמעט יומיים לאחר שנכנסה לתוקפה הפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי, ארגון הטרור שביצע את ירי הרקטות בשני ימי הקרב של מבצע "חגוגרה שחורה" – ירי שהחל לאחר החיסול של בכיר הזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה אבו אלעטא.

מאז הירי הלילה, צה"ל תקף לראשונה יעדים של חמאס ברצועה, דבר ממנו נמנע הצבא בסבב הלחימה עד אותה תקיפה. זאת, כדי לא להסלים עוד יותר את המצב ולא להכניס את חמאס למצב שבו הוא מצטרף לירי של הגא"פ.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

כזכור, במהלך הלילה שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר באר שבע. מדובר צה"ל נמסר כי שני השיגורים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה לירי תקף הבוקר צה"ל יעדים של חמאס ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקעית. ארגון הטרור חמאס אחראי

לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש".

זו היממה השלישית במסגרתה מופרת הפסקת האש, שנכנסה לתוקפה ביום חמישי בשעה 5:30. מאז ההכרזה של הג'יהאד האסלאמי על הפסקת אש נורו במהלך יום חמישי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, אשדוד ואשקלון. כאמור, אחרי שקט יחסי ביום שישי, בוצע הלילה גם הלילה לבאר שבע בפעם הראשונה.

אתמול בלילה (ו') תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שורת יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקף מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור בה מספר משרדי מפקדים של גא״פ.

במסגרת שני ימי הקרב עד ההכרזה על הפסקת האש, שהחלו בעקבות חיסולו של בכיר הגא"פ אבו-אלעטא, ביצע צה"ל עשרות תקיפות נגד יעדים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. בסבב הלחימה ירה הג'יהאד האסלאמי יותר מ-450 רקטות. לאורך 48 השעות היו למערכת כיפת ברזל אחוזי הצלחה שנעו סביב ה-90 ויותר.

בין היעדים שבוצעו במהלך מבצע "חגורה שחורה": סיכול בכיר מפקדי גא"פ ברצועת עזה, בהאא אבו אל עטא, המהלך שפתח את סבב ההסלמה הנוכחי; חיסול כ-25 מחבלים מחוליות שיגור רקטות בכעשר תקיפות, בזמן אמת, במהלך שיגור או היערכות לשיגור רקטות; פגיעה משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות.  

אולי יעניין אותך גם