מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון אושר בממשלה

כצפוי, שרי הממשלה אישרו כמעט פה אחד את המינוי לתפקיד הבכיר. השר גלנט התנגד: "המינוי לא משרת את ביטחון המדינה". בנט לאחר האישור: "נעניתי לתפקיד מתוך תחושת אחריות עמוקה"

נפתלי בנט: צילום: מתוך עמוד הטוויטר של שר הביטחון החדש

הממשלה אישרה היום (א') את מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הודיע על כך ביום שישי האחרון. על פי ההסכם שנרקם בין הימין החדש לליכוד, בנט הסכים שאם תקום ממשלה חדשה ימונה אדם אחר לתפקיד. מדובר במינוי על רקע הפלונטר הפוליטי שנוצר לאחר שתי מערכות בחירות. במסגרת ההסכם בין נתניהו לבנט, הליכוד והימין החדש יקימו סיעה משותפת בכנסת ה-22. היום, כאמור, אישרו השרים בישיבת הממשלה את המינוי של בנט לתפקיד. רה"מ בנימין נתניהו, שהחזיק בתיק מאז התפטרות ליברמן, הודיע על התפטרותו ממשרד הביטחון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לאחר אישור המינוי אמר בנט: "מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל, נעניתי ביום שישי לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לשרת כשר הביטחון. יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה״ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ״ל רא"ל אביב כוכבי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בי".

על פי פרסום ב-Ynet, שר הקליטה יואב גלנט הצביע נגד ואמר בישיבת הממשלה: "ישראל נמצאת בתקופה ביטחונית מורכבת ורגישה. המינוי הזה אינו משרת את בטחון המדינה ולכן אצביע נגדו. אמשיך לעשות כמיטב יכולתי, כדי לסייע בידי ראש הממשלה והמערכת הביטחונית כדי לשמור על בטחון ישראל".

המינוי של בנט מגיע על רקע ביקורת קשה שהטיח על מערכת הביטחון, בראשה נתניהו, על הטיפול במצב הביטחוני בדרום. כזכור, בנט כשר החינוך וחבר קבינט, הרבה לתקוף את ראש הממשלה נתניהו, את שרי הביטחון לשעבר ליברמן ויעלון ואפילו את ראשי צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית