חזון הפנטגון: לחבר את כלל הכוחות בשדה הקרב

בצבא האמריקני שוקדים בימים אלה על כמה תוכניות, במסגרתן תפותח רשת תקשורת דיגיטלית משותפת לכל המטוסים, למפקדים ולאמצעים השונים בשדה הקרב. "יאפשר לכלל הכוחות לקבל תמונת מצב אחודה", אומר קצין בכיר

 

לחבר אוויר, קרקע ים. מטוס F-35 לקראת המראה. צילום: AP

קישוריות ושילוביות גם בצבא ארה"ב: חיל האוויר האמריקני מפתח ערוצי תקשורת מאוחדים שיאפשרו תקשורת דיגיטלית בין טייסיהם של שני מטוסי החמקן המתקדמים F-22 ו-F-35, כך שיוכלו לתקשר ביניהם באוויר. מדובר בחלק מתכנית של הפנטגון לחבר בתקשורת אחודה את כל כלי הטיס של צבא ארה"ב, מאוישים ובלתי מאוישים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הצבא האמריקני שוקד גם על תכנית-על רחבת יותר שתאפשר למפקדים של כוחות קרקע, אוויר וים לקבל תמונת מצב של שדה המערכה שבה ייכללו כל המפעילים וכל הכוחות הפועלים בזירה. פרסון דנלפ, המהנדס הראשי של חיל האוויר האמריקני, הסביר לאתר Defense One כי לפנטגון יש חזון – לחבר בצורה דיגיטלית את כל משתתפי המלחמה או מבצע צבאי של כל הזרועות – אוויר, ים, יבשה, מרינס וסייבר, כדי שכולם יהיו מחוברים ברשת תקשורת אחת.

מטוסי החמקן F-35 ו-F-22 לא צוידו בערוצי תקשורת אחודים-משולבים, ולכן נעשה עתה ניסוי להפעלת תוכנה מיוחדת שתאפשר תקשורת ישירה בין טייסי שני ציי החמקנים, שעד היום היו להם מערכות תקשורת וערוצי רדיו שונים אלו מאלו. "מדובר בתוכנות, ערוצי רדיו, אנטנות – בסך הכל פיסיקה", אומרים בחיל האוויר האמריקני. מטוסי F-35 נועדו לאסוף מודיעין ונתונים ולהפיץ אותם לכלי טיס אחרים וללקוחות מודיעין. לעומת זאת, מטוסי F-22 מיועדים לשמירת עליונות אווירית, וזו משימתם העיקרית. עד חודש דצמבר מתכננים בחיל האוויר להשלים בניית רשת משותפת לדגמי המטוסים, שתופעל ותעבור סדרת ניסויים במשך ארבעה מחודשים.

בחודש הבא יפעיל  חיל האוויר את תכנית OMNI ONE, שעיקרה יצירת תמונת מצב ומודיעין משולבת אחודה למטוסי קרב, לטנקים, לכלי שיט, כדי שהמפקדים בכל הזרועות יקבלו  בזמן אמת תמונת שטח ותמונת מצב זהה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית