לראשונה: מג"דית תפקד על גדוד הרקטות בתותחנים

רב סרן אפרת קייקוב לוי עשתה היסטוריה ותהפוך למפקדת גדוד ראשונה בחיל התותחנים. גדוד "הרעם" עליו תפקד אחראי בין היתר על הפעלת רקטות הרומח

לראשונה: מג"דית תפקד על גדוד הרקטות בתותחנים

אפרת קייקוב לוי. עשתה היסטוריה

רס"ן אפרת קייקוב לוי מונתה למפקדת גדוד "הרעם" בעוצבת "געש" ותועלה לדרגת סא"ל. גדוד 334 אחראי גם על הפעלת רקטות הרומח של התותחנים.

לוי התגייסה בשנת 2006 לחיל התותחנים כלוחמת משגר בגדוד MLRS והמשיכה לקורס מפקדים. בתום תקופה של שנה כמפקדת מבצעית בחיל התותחנים, יצאה לקורס קציני יבשה, אותו סיימה בהצטיינות. בתום קורס הקצינים, שובצה כמ"מ בפלוגה מבצעית, ולאחר מכן ביצעה עוד מספר תפקידים בדרג הלוחם - קמב"ץ גדוד וסמ"פ.

בהמשך יצאה לקורס מ"פים, ביצעה תפקיד מ"פ הכשרות ולאחר מכן, מ"פ מבצעית בגדוד בו גדלה. בנוסף, שימשה כסמג"ד "עיטם" של אגד 282, במסגרת זו קבעה עוד היסטוריה כשהפכה לסמג"דית הראשונה בחיל התותחנים. בנוסף קבעה היסטוריה כשהפכה לקצינת אג״ם 215, הראשונה בחיל. כעת היא עתידה לסיים קורס פו"ם אלון.

רקטת הרומח, בפיתוח של אלביט מערכות ועליה אחראי הגדודל של לוי, כוללות מנוע של חברת תומר. מדובר ברקטה מדויקת שמתאימה ללוחמה אורבנית. רקטת הרומח של אלביט נכנסה לשימוש מבצעי בחיל התותחנים ומיועדת לפגוע ברמת דיוק גבוהה בטווח של עד 35 ק"מ, ברדיוס של 5 מטרים. היא נושאת ראש קרב במשקל של 20 ק"ג ומדויקת באמצעות מנגנון מבוסס GPS, ופועלת בקצב אש של מאות רקטות בדקות בודדות.

אולי יעניין אותך גם