דיוק וחיסכון: כך תורמים הרחפנים לחקלאות

על רקע התחזיות השליליות על מחסור במזון בעולם, החקלאות הישראלית משלבת בתוכה חדשנות מעולם הרחפנים, שמסייעת רבות בהתמודדות עם הבעיות הגלוגבליות

 

ד"ר מיכל לוי. צילום: רונן טופלברג

מצד אחד, בשורה מדאיגה - צפוי מחסור במזון בעולם לקראת שנת 2050. מהצד השני, ישנה בשורה טובה - מדינת ישראל היא מובילה עולמית בחדשנות בחקלאות, כולל שימוש ברחפנים בחקלאות.

את שתי הבשורות הציגה בכנס המערכות הבלתי מאוישות, UVID 2019, ד"ר מיכל לוי, סמנכ"לית משרד החקלאות. לוי התייחסה לטכנולוגיות חדשות המשפרות את הגידולים החקלאיים ואת מצבו של החקלאי: עיבוד תמונה, רובוטיקה, ביג דאטה ובינה מלאכותית. כל אלה שיטות חדישות המסייעות כבר היום לחקלאות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ד"ר לוי הסבירה כי מדברים כיום על חקלאות מדויקת - אין כל צורך לרסס חלקה שלמה, אלא רק את החלקים הרלוונטיים. אין צורך להשקות חלקה שלמה. בכל חלקת גידולים יש הבדלים משטח אחד לשני, ולכן ניתן לתכנן ריסוס או השקיה, וכך גם לחסוך בעלויות. את זה יכולים לבצע רחפנים לחקלאות, כלים שטסים נמוך ויודעים לרסס נקודתית על סמך צילומים.  

"הרחפן יכול לסייע בתכנון שתילה", הסבירה ד"ר לוי, "בביצוע בקרה על הגידולים. נכון שחקלאי טוב אוהב לצאת בבוקר כדי לסייר בחלקה שלו. זה לא אפשרי בחלקות גדולות מאוד, וכאן יכנס לפעולה הרחפן שלו, שיבצע את הסיור בריחוף מלמעלה ובצורה מדויקת.  מטוס ריסוס יכול לרסס חלקה גדולה, אלא שחלק מהתרסיס מתפשט בסביבה ועלול לגרום נזקים לבני אדם או לגידולים. לעומת זאת, רחפן ירסס בדיוק את החלקה שנזקקת לריסוס ללא גרימת נזק סביבתי. גם השקיית החלקה בעזרת רחפן תהיה יותר מדויקת וחסכונית במים יקרים".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית