משרד הביטחון חילק את העוגה בפרויקט האיתן

לאחר חשיפת הצריח של נגמ"ש האיתן, לישראל דיפנס נודע כי על ייצורו אמונות כמה תעשיות ביטחוניות, שיתחלקו בפרויקט

 
משרד הביטחון חילק את העוגה בפרויקט האיתן

האיתן עם הצריח. צילום: באדיבות משרד הביטחון 

משרד הביטחון חשף את נגמ"ש האיתן עם צריח ותותח בסרטון שעלה לרשת. לאחר פרסומו, מסתבר שהמשרד הגיע להסכמה עם התעשיות הביטחוניות מה חלקה של כל אחת בבניית הצריח. גוף הצריח מיוצר במנת"ק, הטילים של רפאל (ספייק) ושאר המערכות של אלביט, שכוללות בקרת אש, מערכת בקרת צידוד, אופטרוניקה ומערכת ההגנה האקטיבית חץ דורבן.

למרות הפרסומים התכופים של המשרד סביב האיתן, לא ברור עדיין כמה יחידות בשנה הוא מעוניין לייצר, אם בכלל, עבור צה"ל ובאיזה מימון. האם משרד הביטחון יקצה מימון שקלי לטובת ייצור סדרתי של האיתן? הסיכוי לכך נמוך מאוד. האם ארה"ב תסכים להקצות כסף לנגמ"ש שמיוצר בישראל? גם סביר להניח שלא. לכן, מעבר לחלוקת העוגה בין התעשיות שהיא שלב חשוב, שאלת מימון הייצור עדיין ננותרה בגדר אניגמה.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות